رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مجتمع فولاد اصفهان با هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، دو سرمایه‌گذار چینی و اصفهانی دیگر برای انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان کمک خواهند کرد.
کد خبر: ۶۳۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ 26 July 2018
به گزارش تابناک : حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی امروز (پنج شنبه) در جمع خبرنگاران با  اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی تنها مختص استان اصفهان نیست، اظهار کرد: امروز آمریکا ستادجنگ تشکیل داده است و درصدد است تا با ایجاد برخی تنش‌ها مشکلات دیگری به وجود آورد.
 
 وی تصریح کرد: از موضع گیری‌های رییس جمهور نسبت به سخنان رییس جمهور آمریکا تشکر می‌کنم. ایشان موضع خود را در بحث صادرات نفت که بیان کردند. اگر قرار است صادرات نفت ایران به صفر برسد کشور دیگری هم نمی‌تواند نفت صادر کند این موضع مورد تقدیر مقام رهبری نیز قرار گرفت.
 
موسوی لارگانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در زمان تدوین لایحه بودجه ۱۳۹۷ در نظر داشتند تا اتکای به نفت را کاهش دهند، افزود: با وجود این حتی اگر اتکا به نفت را کاهش دهیم مجبوریم مالیات را افزایش دهیم زیرا هزینه‌های کشور کم نمی‌شود.
 وی ادامه داد: مجلس دو سال متوالی دولت را مکلف کرد تا پروژه‌های عمرانی  نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند تا منبع درآمدی باشد، اضافه کرد: خوشبختانه دولت یازدهم وعده داد که پروژه های بالای 80 درصد را به اتمام برساند.
 
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان به اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: این اصل تا کنون آنگونه که باید واگذار شود، نشده است و بیشتر واگذاری‌ها به بخش خصوصی یا نیمه دولتی انجام شده است در حالی که اگر به بخش خصوصی واگذار شود به تولید اشتغال می‌انجامد.
 
 موسوی لارگانی به مشکلات آب استان اشاره کرد و ادامه داد: در بودجه سال جاری از سر جمع بودجه سه هزار میلیارد تومان اضافه آمد که در اختیار نمایندگان قرارگرفت . البته این مبلغ برای احداث سد و تونل سوم اختصاص می‌یابد.
 
 وی خاطر نشان کرد: تاریخ برقراری قرارداد با پیمانکار سد تونل سوم از 17 فروردین سال جاری آغاز شده است و مقرر گردید تا طی دو سال این پروژه تمام شود. البته فشارها حاکی از آن است که طی یک سال و نیم  آینده این پروژه تمام شود.
 
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان به اجرای طرح طوبی در استان‌های همجوار اشاره  کرد و گفت: یک گروه بی طرف باید به بررسی این موضوع بپردازد که این طرح چقدر هزینه و درآمد داشته است.
  
موسوی لارگانی به موضوع انتقال آب از دریای خلیج فارس و عمان برای حل مشکلات  آب اشاره کرد و ادامه داد:  اقدامات برای اجرایی شدن این پروژه در حال اقدام است و در این صورت از دولت بودجه‌ای نخواهیم گرفت و مجتمع فولاد مبارکه هزار و 500 میلیارد تومان کمک خواهد کرد. البته در این راستا یک سرمایه‌گذار اصفهانی و چینی نیز کمک رسانی خواهند کرد.
 
وی با اشاره به موضوع گردشگری در اصفهان، خاطر نشان کرد: اگر به درستی از پتانسیل گردشگری و میراثی اصفهان استفاده شود دیگر مشکل اقتصادی نخواهیم داشت. البته زیر ساخت‌های لازم برای این منظور در اصفهان موجود نیست و حتی هتل به اندازه کافی  در اصفهان وجود ندارد.
 
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 297 میلیون متر مکعب آب پشت سد وجود دارد، گفت: این نگرانی وجود دارد که با این میزان حجم آب و کاهش بارندگی‌ها چگونه به تامین آب بپردازیم.
 
 موسوی لارگانی با اشاره به مشکلات ارزی، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف دولت‌ها در دوره‌های مختلف تک  نرخی شدن  قیمت ارز بوده است تا از بسیاری از رانت خواری‌ها و فسادهای موجود جلوگیری شود که برای محقق شدن این امر باید ارز مورد نیاز مشتریان فراهم شود. در حال حاضر  اگر بتوانیم حداقل دو قیمت در بازار ارز داشته باشیم می توانیم تا حدودی بازار را کنترل کنیم.
 
 رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان به موضوع اصفهان ستیزی در اصفهان اشاره کرد و گفت: استان اصفهان در رده 28مین استانی است که از اعتبارات و بودجه دولت استفاده می‌کند.
 
موسوی لارگانی به قطعی برق در سال جاری اشاره کرد و افزود: یکی از علل قطعی برق کمبود آب و گرمی هوا است. در نتیجه ممکن است برق قطع شود و حتی برخی کشاورزان در مزارع خود از برق استفاده می کنند.
 
 وی به کاهش درآمد شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: درآمد شهرداری‌ها به دلیل رکودی که در ساخت و ساز ایجاد شده کاهش یافته. به گونه‌ای که حتی برخی شهرداری‌ها تا 5 ماه حقوق پیمانکاران و کارکنان خود را پرداخت نکرده‌اند. رفع این مشکل با استفاده از بودجه‌های دولتی ممکن است.
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار