استاندار ایلام گفت
استاندار ایلام تاکید کرد: مشارکت برای ساخت زائر سرا و مراکز اقامتی در شهر مرزی مهران به عنوان کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی (ع) باید افزایش یابد.
کد خبر: ۶۳۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ 25 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) در دیدار کاروان خدام رضوی افزود: مردم ایلام مرید اهل بیت(ع) بوده و این علاقه مندی خود را با خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین نشان داده اند.

استاندار ایلام گفت: از مجموع چهار میلیون زائری ایام اربعین 2میلیون زائر از طریق مرز مهران به عتبات عالیات عزیمت کردند که بیانگر امنیت و سهولت تردد زائران برای عزیمت به عتبات عالیات است.

مدیر ارشد استان ایلام بر لزوم احداث زائر سرا و مجتمع های فرهنگی برای خدمت رسانی به زائران اربعین در شهرستان مرزی مهران تاکید کرد.

کاروان خدام رضوی به همراه پرچم نورانی و متبرک حرم مطهر امام رضا(ع)از روز یکشنبه هفته جاری وارد این استان شده و برنامه های مختلفی نظیر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، حضور در جمع مردم، ادای احترام به مزار شهدای گمنام و شرکت در جشن های زیر سایه خورشید را داشته اند.

بازدید از نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زندان مرکزی و دیدار با بیماران بیمارستان های مصطفی و طالقانی از دیگر برنامه های خدام رضوی در ایلام بوده است.

بر اساس اعلام معاون بنیاد فرهنگی رضوی، جشن های زیر سایه خورشید در سطح یک هزار و 500 نقطه شهری و روستایی کشور طول دهه کرامت برگزار می شود.

به گفته حجت الاسلام محمد حسین جمالزاده،این جشن ها علاوه بر ایران در 15 کشور جهان نیز بصورت همزمان با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مبانی دینی و سیره اهل بیت(ع) برگزار می شود.

وی یادآور شد: امسال یازدهمین دوره برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در کشور است.

کاروان خدام رضوی به همراه پرچم نورانی و متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) همه ساله دهه کرامت به مناطق مختلف کشور سفر کرده و در مکانهای مختلف حضور می یابند.

حضور در جشن ویژه زیر سایه خورشید که همزمان با میلاد امام رضا(ع) در استان های کشور برگزار می شود از دیگر برنامه های سفر کاروان خدام رضوی به استانهای کشور است.

میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد با سعادت امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار