معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از اجرای نصب حفاظ کابلی در سی‌وسه‌پل خبر داد و گفت: حفاظ‌های در حال نصب بر روی سی‌وسه‌پل به عنوان طرح‌های اولیه هستند و تمامی ایراداتی که اکنون به چشم می‌آید در آینده برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 25 July 2018

به گزارش تابناک : ناصر طاهری امروز پیرامون نصب حفاظ‌های کابلی در دهانه‌های سی‌وسه‌پل  اظهار کرد: حصارکشی و نصب نرده‌های محافظ در سی‌وسه‌پل به‌منظور ایمن‌سازی پل صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به حساسیت‌های زیادی که در ساختار پل وجود دارد، جلسه‌های مختلفی برای نصب این حفاظ‌ها در سی‌وسه‌پل 400 ساله اصفهان در شورای فنی میراث فرهنگی برگزار شد که در نهایت برای پیشگیری از سقوط شهروندان و گردشگران تصمیم به نصب و اجرا حفاظ‌های کابلی گرفته شد.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان این که این حفاظ‌ها نباید تغییر قابل توجهی در نمای پل ایجاد کند، گفت: درگذشته حتی از دوران قاجار تصاویری موجود است که نشان می‌دهد سی‌وسه‌پل و بقیه پل‌ها دارای حفاظ بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آن که اثری از حفاظ‌های زمان قاجار باقی نمانده، باید کاری صورت می‌گرفت تا نشان‌دهنده جنبه حفاظتی این پل باشد.

طاهری اذعان داشت: اگر حفاظ این پل مثلاً با چوب انجام می‌شد به نظر می‌آمد که این حفاظ‌های چوبی جزوی از ساختار قدیمی پل هستند، بنابراین این نوع حفاظ‌های کابلی کم‌ترین تأثیر را در نما و منظر پل حتی از فواصل نزدیک خواهد داشت و از طرفی نشان‌دهنده جنبه حفاظت و امنیت پل خواهد بود.

وی در پایان در خصوص شکل ظاهری این حفاظ‌ها تصریح کرد: حفاظ‌های در حال نصب بر روی سی‌وسه‌پل به عنوان طرح‌های اولیه هستند و تمامی ایراداتی که اکنون به چشم می‌آید در آینده برطرف خواهد شد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار