گزارش تحلیلی؛
فراری دادن کلاه سفیدها و سرنگونی یک جنگنده سوری بر فراز منطقه تحت اشغال داعش در سوریه، اوج هراس رژیم صهیونیستی از تحولات جنوب سوریه و شکست متحدانش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۶۳۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹ 25 July 2018

سرنگونی سوخو ۲۲ سوریه؛ تل آویو به بازی خطرناک روی آورده است

به گزارش تابناک قزوین، طی روزهای گذشته به همان اندازه که ارتش سوریه بر مناطق جدید در جنوب سوریه مسلط شده است و تروریستها را مجبور به خروج و رفتن به شمال سوریه یا شکست کرده، به همان اندازه تحرکات تل آویو نیز بیشتر شده است.

رژیم صهیونیستی که نزدیک شدن ارتش سوریه را به جولان اشغالی و از بین رفتن گروههای مسلحی که به آنها تکیه کرده بود را می بیند، دست به تحرکاتی می زند که از جمله آنها می توان به هدف قرار دادن مرکز پژوهش های علمی در منطقه مصیاف در حماه ، فراری دادن  کلاه سفیدها از جنوب سوریه و  سرنگونی جنگنده سوخوی سوریه اشاره کرد.تل آویو دست به تحرکاتی از قبیل  هدف قرار دادن مرکز پژوهش های علمی در منطقه مصیاف در حماه ، فراری دادن  کلاه سفیدها از جنوب سوریه و  سرنگونی جنگنده سوخوی سوریه زده است

در ۳۱ تیرماه منابع میدانی به شبکه خبری المیادین گفتند که ۴ جنگنده اسرائیلی رأس ساعت ۱۹:۱۷ دقیقه به وقت محلی مرکز پژوهش‌های علمی در مصیاف را هدف قرار دادند. این منابع افزودند که این حملات از شهرک "الهرمل" لبنان صورت گرفته است.‎

منابع مذکور تاکید کردند که پدافند هوایی ارتش سوریه ۳ موشک را ساقط کرد و موشک چهارم به نزدیکی مرکز پژوهش‌های علمی در مصیاف اصابت کرد.

اندکی پس از آن رسانه ها به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حدود ۸۰۰ عنصر از «کلاه سفیدها» و خانواده های آنها از مناطق تحت کنترل نیروهای مخالف نظام سوریه به اراضی اشغالی منتقل شده اند.

 

رژیم صهیونیستی بعد از پیشروی ارتش سوریه در جنوب کشور اقدام به خارج کردن این عناصر از این منطقه کرده و بر اساس گزارش رسانه های صهیونیستی این عملیات بنا به درخواست آمریکا و کشورهای اروپایی صورت گرفته است.

«بوریس دلگف» تحلیلگر سرشناس روس با اشاره به خروج کلاه سفیدها از سوریه اعلام کرد: ‌« کلاه سفیدها به این علت از سوریه خارج شدند تا به دست ارتش سوریه نیافتند و مورد بازجویی و تحقیقات قرار نگیرند. برخی از اعضای این سازمان در عملیاتهایی که سازمانهای اطلاعاتی غربی در سوریه اجرا کردند، مشارکت کرده اند و از همین رو نمی‌توانند در مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه است، بمانند».

«کیفورک میرزایان» تحلیلگر دیگر روس نیز بیان کرد: «کلاه سفیدها دست به اقدامات تحریک آمیز زیادی با پوشش رسانه های غربی با هدف لطمه زدن به دولت سوریه و روسیه و خدشه وارد کردن به وجهه آنها زده اند. کلاه سفیدها معمولا در محل هایی که ادعا می شد در آنها حملات شیمیایی رخ داده است حاضر می شدند تا به شکل نمایشی و ابتذال گونه ای در راستای نجات مصدومان حرکت کنند. کلاه سفیدها اطلاعات زیادی در اختیار داشتند که اگر به دست اطلاعات سوریه می افتاد و منتشر می شد رسوایی زیادی برای کلاه سفیدها و حامیان آنها به بار می آمد. کلاه سفیدها نقش ترویج دهنده تبلیغات گروههای مسلح را ایفا کردند و اهتمام مضاعف غرب برای خارج کردن آنها نشان دهنده اخلاص غرب نسبت به مزدورانش است».

پس از آن روز سه شنبه  ۲۴جولای ۲۰۱۸ تل آویو اعلام کرد که یک جنگنده سوری از سوی سامانه پاتریوت در جولان اشغالی هدف قرار گرفته است و روایت را به گونه ای بیان کرد که این جنگنده از خط آتش بس میان سوریه و رژیم صهیونیستی عبور کرده، اما واقعیت دقایقی بعد هنگامی که سوری ها در این باره موضع گیری کردند، مشخص شد.

یک منبع نظامی سوری در این باره به رسانه ها اعلام کرد: «ارتش اسرائیل حمایت خود از گروههای تروریستی و مسلح را ثابت کرد و یکی از جنگنده های سوریه را که در حال بمباران مراکز تجمع تروریستها در منطقه صیدا در اطراف وادی الیرموک در حریم هوایی سوریه هدف قرار دادارتش اسرائیل حمایت خود از گروههای تروریستی و مسلح را ثابت کرد و یکی از جنگنده های سوریه را که در حال بمباران مراکز تجمع تروریستها در منطقه صیدا در اطراف وادی الیرموک در حریم هوایی سوریه هدف قرار داد.

جنگنده سوخویی که موشک های پاتریوت اسرائیلی آنرا سرنگون کرده است وارد حریم هوایی جولان اشغالی نشد و در داخل  سوریه هدف قرار گرفته است.

این جنگنده در شرق خط آتش بس با اسرائیل در نزدیکی شهر صیدا هنگام انجام ماموریت جنگی در هدف قرار ادن مواضع تحت کنترل داعش در جنوب غرب سوریه در وادی الیرموک در غرب درعا از سوی موشک های پاتریوت اسرائیلی هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.

عملیات نظامی سوریه بر داعشی  که حدود ۵۰ کیلومترمربع در مثلث سوری اردنی با جولان را اشغال کرده است، متمرکز است. جنگنده سوخو ۲۲ از سوی موشک های اسرائیلی بر فراز مناطق تحت سیطره داعش سرنگون شده است.

اسرائیل عمدا جنگنده را هنگام پرواز بر فراز مناطق تحت اشغال داعش در جنوب سوریه هدف قرار داد تا خلبانان به اسارت داعشی در بیایند و داعشی ها برای توقف عملیات نظامی که مناطق تحت سیطره آنها را هدف قرار می دهد، بتوانند گفتگو کنند. عمران مرعی یکی از دو خلبان جنگنده سوخو کشته شده است».

این دو حادثه به خوبی ارتباط میان گروههای تروریستی و صهیونیستها را نمایان می سازد. کلاه سفیدها ماموریت خود را به خوبی انجام دادند و در صحنه سازی حملات ادعایی شیمیایی مشارکت داشتند و زمینه ساز حملات موشکی آمریکا شدند و از این رو باید تل آویو به خواست غربی ها برای خروج آنها از بیم گرفتار شدن آنها به خاطر ترس از رسوایی که پس از بازجویی آنها از سوی اطلاعات سوریه به بار می آمد، عمل کند.

رابطه تنگاتنگ میان رژیم صهیونیستی و تروریستها پس از فراری دادن کلاه سفیدها بیش از قبل عیان شد و مقامات سوریه از جمله مفتی سوریه از کلاه سفیدها به عنوان جنایتکاران جنگی یاد کردند.

اما در مورد حادثه سرنگون کردن جنگنده سوخو۲۲ نیز باید گفت که تل آویو از تروریستها تا لحظه آخر حمایت خواهد کرد. هنگامی که جنگنده سوری در داخل سوریه از سوی رژیم صهیونیستی هدف قرار می گیرد، همانند بحث فرار دادن کلاه سفیدها بیش از قبل ارتباط رژیم صهیونیستی با داعش و دیگر تروریستها آشکار می شود.

تل آویو آخرین تیرهای را رها می کند تا اوضاع سوریه ثبات پیدا نکند و شاید تروریستها بتوانند مدتی دیگر دوام بیاورند اما قدر مسلم آن است که سوریه در حال عافیت پیدا کردن است و به زودی طومار تروریستهای مورد حمایت رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه و دیگر مناطق درهم پیچیده خواهد شد.

 

این حملات تل آویو تلاشی بی حاصل برای برهم زدن اوضاع و نشان از هراس از آینده است. در این راستا به منظور روحیه دادن برای تروریستها به منظور ادامه جنگ و هرج و مرج در سوریه و نیز تقویت روحیه جبهه داخلی رژیم صهیونیستی دست به اقداماتی از این قبیل می زند. علاوه بر اوضاع غزه و جنوب لبنان؛ ترس بزرگ اسرائیل از جبهه جولان و سوریه است.

قدر مسلم آن است که مقامات صهیونیستی از ایجاد جبهه جدیدی در جنوب سوریه همانند جنوب لبنان به شدت هراس دارند. هدف آنها جلوگیری از ایجاد جبهه جدیدی در جنوب سوریه است که می تواند همانند جنوب لبنان تلخ و مهلک برای آنها باشد و از همین رو برای جلوگیری از شکست متحدان خود آخرین تحرکات خود را انجام می دهد.

اوضاع در جنوب سوریه وارد مرحله جدیدی شده است. سرنگونی جنگنده سوری هنگام انجام ماموریت بر فراز مناطق تحت اشغال تکفیری ها، تحول خطرناکی محسوب می شود و جدای از اهداف این رژیم که کشاندن محور مقاومت به جنگ فراگیر باشد و یا با هدف دخالت نظامی مستقیم در جنگ سوریه به منظور حمایت از گروههای تروریستی مورد حمایت این رژیم باشد؛ تل آویو به بازی خطرناکی روی آورده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار