خادمان حرم کریمه اهل‌بیت(س)، خادمی این آستان را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانند و بر این نکته همگان تأکید داشته که این مدال افتخار را با دنیا عوض نخواهند کرد.
کد خبر: ۶۳۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳ 25 July 2018

 به گزارش تابناک قم، سر ارادتم را که بلند می‌کنم، مغناطیس طلایی گنبد بانو، چشم دل و سر را باهم جذب می‌کند، گلدسته‌هایی که آسمان را شکافته‌اند و کبوترهایی که جلد کرامت بانوی آب و آیینه شده در همان ابتدای ورود به حرم امن کریمه اهل‌بیت(س) دل هر زائری را سند می‌زنند.

برای ورود به حریم بانو باید از باب الرضا(ع) رد شد. خودش وعده داده که زیارت خواهرش خرید بهشت است و از امامی که ضمانت آهو می‌کند به ‌جزء تحقق ضمانتش انتظاری نمی‌رود.

و اینجا خود نمودی از بهشت است، جایی که دختر، خواهر و عمه امام در آن آرمیده و همه آمده‌اند که در این فضا نفس بکشند و از برکت حضورش بهره‌مند شوند.

اینجا خادمی را مدالی می‌کنند و با افتخار بر گردنشان می‌آویزند. جوان است، ظاهرش نشان می‌دهد که ورزشکار است، می‌گوید برای اولین بار برای موفقیت در مسابقه‌هایش نذر کرده که یک روز خادمی بانو را بکند و دیگر نمک‌گیر این خانه شده است و حالا دو سال است که عامل وصل است؛ وصل زائرانی که پایی برای رسیدن برایشان نمانده. اما این در این خانه که پای تن ملاک نیست، پای دلت که اراده کند همه‌چیز و همه‌کس واسطه می‌شوند برای وصال و حالا این خادم کریمه اهل‌بیت(س) هم واسطه‌ای شده است برای رساندن همه‌کسانی که دلشان برای زیارت بانو می‌تپد اما جسمشان یاری نمی‌کند.

آن‌طرف‌تر پیرمردی که حالا دیگر روزهای کار کردنش سپری‌شده، می‌گوید 20 سالی است که لباس خادمی به تن دارد و کفش زائران را جفت می‌کند و معتقد است که بانو هرچه که خواسته به او داده است و چه چیزی می‌خواهد بیشتر از خدمت به کریمه اهل‌بیت(س).

تشعشع نور در میان قطره‌های آب فواره حوض صحن آینه زیبایی‌های حرم را بیشتر می‌کند، جوان‌هایی بالباس‌های سبز رنگ صحن را آماده می‌کنند برای اقامه نماز جماعت، فرش‌ها را روی دوش می‌کشند و با سرعت نظم می‌دهند، جوان‌تر از خادم‌های دیگر به نظر می‌رسند، یکی از آن‌ها می‌گوید که قرار بود در بخش ویلچر فعالیت کند اما با اصرار خواسته که در بخش فرش لباس خادمی به تن کند، می‌گوید همین‌که حس می‌کنم سجاده مؤمن را باز کرده‌ام برای بندگی خدا برایم زیباترین تجربه زندگی است.

خادمی دیگر در کنار صحن آیینه ویلچر به دست آماده خدمت‌رسانی به زائران حرم کریمه اهل‌بیت(س) است و زمانی که دلیل خادمی را جویا می‌شویم چیزی جز محبت به درگاه اهل‌بیت(ع) در کلامش نیست و این خدمت را هم‌راستا با خدمت‌رسانی به زائران حضرت فاطمه می‌داند و حاضر نیست این مدال افتخار را با دنیا عوض کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار