رئیس اداره هواشناسی شهرستان اصفهان گفت: بارش های پاییزه اصفهان به شرایط نرمال می رسد اما این مسئله الزاما به معنای مساعد بودن شرایط برای بخش کشاورزی اصفهان نیست.
کد خبر: ۶۳۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 23 July 2018

به گزارش تابناک : بهرام شارقی با اشاره به اینکه پیش بینی های هواشناسی اصفهان حاکی از بارش های نرمال در اصفهان طی پاییز سال جاری است، اظهار داشت: این موضوع به این معنا نیست که وضعیت کشاورزی اصفهان نیز با این بارش ها رو به بهبود است چراکه ممکن است همه مشکلات بخش کشاورزی با این میزان بارش ها هم مرتفع نشود.

وی ادامه داد: به شرطی بارش های پاییز اصفهان در کشت کشاورزان تغییری ایجاد خواهد کرد که مشکلات ناشی از این بخش به اندازه ای نباشد که این بارش ها کفاف، آبیاری را ندهد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر اصفهان خشکسالی هواشناسی و نیز کشاورزی را رد کرده است و به خشکسالی هیدرولوژیک رسیده است و به طبع بارش های بیش از نرمال می تواند جبران کننده کمبود آب در بخش کشاورزی باشد.

وی با بیان اینکه پراکنش باران و موقعیت زمانی و مکانی بارش ها نیز در مساعد شدن شرایط برای کشت پاییزه کشاورزان موثر است، گفت: ما سال گذشته بارش های کمتر از حد نرمال را برای اصفهان پیش بینی کردیم که این موضوع به طور مستقیم روی بخش کشاورزی نیز تاثیر داشت.

شارقی در پاسخ به این پرسش که با توجه به وضعیت شرق اصفهان آیا اقدام ویژه ای از سوی هواشناسی در این خصوص در این منطقه صورت می گیرد، تصریح کرد: ما کار ویژه ای در این خصوص انجام نداده ایم چراکه پیش بینی های هواشناسی به صورت استانی و سراسری صورت می گیرد.

وی از برگزاری دیسکاشن های کشاورزی به صورت هفتگی با حضور دستگاه های مختلف استانی مرتبط خبر داد و گفت: کارشناسانی از اداره منابع طبیعی، هواشناسی، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و محیط زیست در این نشست ها حضور دارند که با طرح شرایط حاکم و بررسی های کارشناسی، تصمیم گیری در این خصوص اتخاذ و در قالب راهکار در اختیار کاربران نهایی قرار می گیرد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان اصفهان تصریح کرد: ماحصل این جلسات در اصفهان، جلوگیری از خسارت های بخش کشاورزی به ویژه طی سه سال اخیر بوده است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار