یکی از روش هایی که می توانید ویتامین C مورد نیاز بدن خود را از طریق رژیم غذایی تامین کنید، مصرف آب سبزیجات است.
کد خبر: ۶۳۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 22 July 2018
 
 

ویتامین C یک ماده مغذی کلیدی برای سلامت انسان و آنتی اکسیدان است که به رشد و ترمیم بافت در سراسر بدن کمک می کند، رادیکال های آزاد که موجب آسیب سلولی می شوند را خنثی کرده و با اثرات منفی سموم مبارزه می کند.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "لیو استرانگ"، ویتامین C به طور طبیعی در بدن تولید نشده و همچنین در آن ذخیره نمی شود، از این رو ما باید همواره با مصرف مواد غذایی یا مکمل ها سطوح مطلوب این ماده مغذی در بدن خود را حفظ کنید. بنابر گزارش موسسه ملی سلامت آمریکا، همه میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C هستند، اما برخی مواد غذایی از محتوای بیشتری نسبت به بقیه سود می برند.

آب سبزیجات

نوشیدنی‌هایی از جنس ویتامین C

یکی از روش هایی که می توانید ویتامین C مورد نیاز بدن خود را از طریق رژیم غذایی تامین کنید، مصرف آب سبزیجات است. چه نمونه های تجاری موجود در بازار را مصرف کنید که ترکیبی از سبزیجات مختلف هستند یا از سبزیجات تازه برای گرفتن آب آنها در خانه استفاده کنید، تراکم بالایی از این ماده مغذی را نسبت به خوردن مقدار مشابه از این سبزیجات به طور کامل دریافت خواهید کرد.

به عنوان مثال، زمانی که سه اونس هویج مصرف می کنید، آنچه بیشتر دریافت می کنید فیبر غذایی است. اما زمانی که آب هویج را می گیرید، فیبر غذایی جدا شده و ویتامین C بیشتری از یک وعده سه اونسی آب پرتقال دریافت می کنید.

فلفل های قرمز و سبز سرشار از ویتامین C هستند و نصف فنجان از آنها می تواند 100 درصد یا بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف روزانه ویتامین C را تامین کند.

اگر آب بروکلی و جوانه های بروکسل که دو منبع عالی دیگر برای ویتامین C هستند چندان برای شما اشتها برانگیز نیست، گوجه فرنگی یکی دیگر از منابع خوب برای این ماده مغذی مهم محسوب می شود و می تواند به عنوان پایه برای بسیاری از آب سبزیجات به کار گرفته شود.

آب پرتقال

نوشیدنی‌هایی از جنس ویتامین C

آب پرتقال که به عنوان یکی از محبوب‌ترین آبمیوه های جهان شناخته می شود سرشار از ویتامین C است. نصف فنجان آب پرتقال می تواند بیش از 100 درصد مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C را تامین کند. برخی از نوشیدنی های پرتقال تجاری حاوی کلسیم نیز هستند که فواید سلامت این نوشیدنی را افزایش می دهد. البته باید توجه داشته باشید که محصولات طبیعی را خریداری کنید زیرا بسیاری از نوشیدنی های پرتقال تجاری حاوی مقدار زیادی آب، و همچنین شیرین کننده ها، رنگ های مصنوعی و افزودنی های دیگر هستند.

نوشیدنی های میوه ای دیگر

نوشیدنی‌هایی از جنس ویتامین C

کیوی و گریپ فروت دو میوه دیگر هستند که از محتوای قابل توجه ویتامین C سود می برند. یک کیوی یا گریپ فروت اندازه متوسط می توانند بیش از 100 درصد مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C را تامین کنند. آب گریپ فروت یکی دیگر از نوشیدنی های محبوب در جهان است که در قالب محصولات تجاری نیز در بازار یافت می شود. همانند نوشیدنی های پرتقال، نوشیدنی های گریپ فروت نیز ممکن است با آب فراوان رقیق شده و حاوی افزودنی های مضر باشند، از این رو پیش از خرید باید به برچسب محتویات و ارزش غذایی آنها توجه داشته باشید.

ترکیب آب میوه ها در نوشیدنی های مختلف مانند لیموناد کیوی و ترکیب گریپ فروت قرمز با نارنگی نیز می تواند منبع خوب دیگری برای تامین ویتامین C باشد.

طالبی یکی دیگر از میوه هایی است که از محتوای ویتامین C فراوان سود می برد و یک فنجان از آن می تواند تقریبا 100 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای این ماده مغذی را تامین کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار