معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (سی . بی. آر) امسال برای نخستین بار در مناطق شهری این استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 22 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ فرخ لقا جمشید زاده اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی توانخواهان و ارائه خدمات مختلف به آنها از 10 سال گذشته همزمان با سراسر کشور در مناطق روستایی این استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح طی این مدت در مجموع 6 هزار و 208 توانخواه زن و مرد با معلولیت مختلف در مناطق روستایی استان شناسایی و زیر پوشش خدمات حمایتی و تخصصی این سازمان قرار گرفتند.

معاون بهزیستی ایلام اضافه کرد: با توجه به بازخورد مثبت این طرح قرار است امسال طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق شهری کشور نیز اجرا که استان ایلام نیز شامل اجرای آن خواهد شد.

به گفته جمشیدزاده، اوج خدمات اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه سال گذشته بوده بطوریکه تمامی توانخواهان مناطق روستایی خدمات این طرح را نظیر معیشت، اشتغال، آموزشی، درمان، مناسب سازی و غیره دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 12 هزار و 900 توانخواه در استان شناسایی شده است، افزود: از این تعداد پنج هزار و 700 نفر از خدمات مستمر بهزیستی برخوردار بوده و مابقی از خدمات غیر مستمر این سازمان استفاده می کنند.

معاون بهزیستی ایلام عامل ژنتیکی را بیشترین علت و منشا معلولیت جمعیت توانخواهان این استان عنوان کرد و گفت: از مجموع توانخواهان نزدیک به پنج هزار نفر معلولیت جسمی، حرکتی داشته که بیشترین نوع معلولیت در استان ایلام است.

جمشیدزاده تاکید کرد: سهم مردان از معلولیت در ایلام بیشتر از زنان است بطوریکه از مجموع معلولان استان چهار هزار و 659 نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی با بیان اینکه عمده جمعیت معلولان استان در شهرستان ایلام وجود دارند، یادآور شد: شهرستان های ایلام و سیروان به ترتیب بیشترین و کمترین جمعیت معلولان را در استان به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: از مجموع معلولان این استان بیشترین تعداد معادل چهار هزار و 258 نفر در شهرستان ایلام و کمترین تعداد معادل 446 نفر در سیروان ساکن هستند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار