مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به مشکل کودکان کار و خیابان در استان گفت: شمار این نوع کودکان کار از میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۶۳۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 22 July 2018

اسماعیل قربانی روز یکشنبه در نشست خبری بدون ذکر آمار از کودکان کار و خیابان در سطح کشور اظهار داشت: سال گذشته در تهران 900 کودک خیابان و کار پذیرش شد این در حالی است که در استان کوچک خراسان شمالی این رقم در سال گذشته 250 نفر به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه وضعیت جمع آوری کودکان کار و خیابان در خراسان شمالی با استان های بزرگ چون اصفهان و شیراز برابری می کند گفت: شاید تعداد کودکان کار و خیابان در این استان جمع آوری کمتر از استان های بزرگ باشد اما به نسبت جمعیت از میانگین کشوری بالاتر است.
قربانی با بیان اینکه 95 درصد از کودکان پذیرش شده در خراسان شمالی مربوط به مرکز استان است گفت: اکنون 3 مرکز برای پذیرش کودکان کار و خیابان در استان راه اندازی شده است که یک مرکز شبانه روزی است که بصورت میان کودکان را پذیرش می کند و 2 مرکز هم روزانه است.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در استان سال قبل یک مرکز و امسال یک مرکز برای پذیرش کودکان به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته، 250 کودک کار و خیابان در استان پذیرش شدند گفت: در سه ماهه امسال هم 17 کودک در مراکز شبانه روزی و 54 کودک درمراکز روزانه پذیرش شدند.
وی گفت: بهزیستی علاوه بر حمایت از کودکان، خانواده ها را نیز حمایت می کند تا توانمند شوند.

* 839 مددجو توانمند شدند
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره کمک به اشتغال مددجوان این نهاد گفت: سال گذشته 839 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی استان با استفاده از تسهیلات اشتغال زایی، کمک های بلاعوض و یا استخدام در دستگاه های مختلف، از چرخه حمایت های این نهاد خارج شده اند.
قربانی افزود: امسال هم تلاش داریم تا این رقم به 850 نفر افزایش یابد و مددجویان بیشتری توانمند شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته برای پرداخت 143 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان برنامه ریزی شده بود گفت: سال گذشته تنها 15 میلیارد ریال از این رقم جذب نشد که این رقم مربوط به بانک ملت و صادرات و انصار است.

* امسال 90 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: اکنون هم پرونده های زیادی پشت نوبت پردخت تسهیلات بانک است.
وی با بیان اینکه امسال هم قرار است 90 میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی به مددجویان این نهاد پرداخت شود اظهار داشت: رویکرد ما این است که مددجویان توانمند شوند و در این زمینه اقدامات توانمندسازی باید به صورت علمی و مستمر و در دراز مدت باشد.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: افراد تحت حمایت بهزیستی، اقشار آسیب پذیر هستند و به حمایت های بیشتری نیاز دارند.
89 هزار نفر به طور مستمر و غیر مستمر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار