معاون دادگستری استان مطرح کرد؛
به دلیل کوتاهی فرماندار سابق نمین، بخشدار منطقه و دهیار روستای نیارق و برخی دستگاه‌های مربوطه ۲۳۷ ویلای غیرمجاز در نیارق احداث شده است.
کد خبر: ۶۳۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 22 July 2018

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی در جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی در اردبیل اظهار داشت: متاسفانه به دلیل کوتاهی فرماندار نمین، بخشدار منطقه و دهیار روستای نیارق و برخی دستگاه‌های مربوطه ۲۳۷ ویلای غیرمجاز در نیارق احداث شده که این امر شناسایی شده و کوتاهی مسئولان مربوطه در این زمینه محرز بوده است.

وی با اشاره به اینکه از فرماندار سابق نمین و بخشدار و دهیار نیارق انتظار می‌رفت قبل از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز اقدامات پیشگیرانه انجام دهند، افزود: متاسفانه این امر انجام نشده بلکه بعد از ساخت غیرمجاز و پیگیری‌های دستگاه قضایی مسئولان مربوطه متوجه این امر شدند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: به هیچ وجه کوتاهی مسئولان مربوطه در این زمینه قابل قبول نبوده چرا که تخریب این ویلاها نیز بار روانی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت که باید مسئولان مربوطه قبل از ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات اساسی انجام دهند.

خدادادی خواستار اجرای طرح آموزش حقوقی برای دهیاران توسط امور اجتماعی دادگستری شد و تصریح کرد: در این حوزه نیز امور روستایی استان کوتاهی زیادی کرده است که باید به امر آموزش برای دهیاران و نظارت همه‌جانبه بر ساخت و سازها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی گفت: در سال ۹۵، تعداد ۲۰۳ هزار پرونده جدید در استان اردبیل تشکیل شد که این میزان در سال گذشته ۲۱۱ هزار پرونده بود که افزایش ۳٫۸ درصدی داشت.

به نوشته تسنیم، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: پرونده‌های ناخالص نیز در سال ۹۵ به تعداد ۳۶۰ هزار مورد بود که این میزان در سال گذشته به ۳۸۰ هزار فقره افزایش داشته و افزایش ۶٫۶ درصدی را نشان می‌دهد.

خدادادی افزود: در سال گذشته با همت دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی از تشکیل هفت هزار پرونده پیشگیری شد که نیاز است این برنامه‌ها برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی در استان توسعه یابد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار