از آغاز طرح توسعه ارامگاه سعدی ۲۰ سال می‌گذرد و با وجود اینکه تمامی مسئولین استانی و کشوری بر اجرای آن تاکید دارند اما هنوز هم این طرح به سرانجام نرسیده است.
کد خبر: ۶۳۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 22 July 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: از آغاز طرح توسعه ارامگاه سعدی 20 سال می‌گذرد و با وجود اینکه تمامی مسئولین استانی و کشوری در سخنرانی خود در مراسم یادروز سعدی بر اجرای آن تاکید دارند اما هنوز هم این طرح مغفول مانده و به سرانجام نرسیده است.

فرود بذرافشان، شهردار منطقه سه شیراز چند روز پیش گفته است: طرح توسعه آرامگاه سعدی بارمالی زیادی در منطقه داشته و بیش‌ترین تملک نیز در این‌منطقه و برای این طرح صورت گرفته است.

بذرافشان با تاکید بر اینکه یکی از طرح‌هایی که منطقه سه شهرداری دنبال می‌کند طراحی بسته‌های سرمایه‌گذاری برای این منطقه است، افزوده است: البته به دنبال ارائه طرحی ملی برای جذب بودجه در راستای اجرای طرح توسعه آرامگاه سعدی نیز هستیم.

آن‌ گونه که شهردار منطقه سه شهرداری شیراز بیان کرده است اگر طرح توسعه آرمگاه سعدی با همین روند فعلی پیش رود 20 دیگر هم این طرح به سرانجام نمی‌رسد به همین به دنبال طراحی بسته‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش هستند.

شهردار منطقه 3 شهرداری شیراز گفته است: کاربری‌های مختلفی برای این پروژه عظیم در نظر گرفته شده و نیاز‌های این پروژه اعم از اداری، فرهنگی، اقامتی و سایر نیاز‌ها نیز در طرح آمده است.

طرح توسعه آرمگاه سعدی تنها پروژه عمرانی متوقف شده منطقه 3 شهرداری شیراز نیست، طرح چپ‌گرد پل دلگشا یکی دیگر از این پروژه‌های متوقف شده است که بذرافشان در خصوص آن گفته است: این پروژه پس از تملک خانه‌هایی که در مسیر قرار دارند به زودی از سر‌گرفته خواهد شد و شاید منازلی نیز برای عریض‌تر کردن این محور تملک شود.

شهردار منطقه 3 شیراز افزوده است: پیش‌تر تنها 3 پروژه فعال در این‌منطقه وجود داشت و 7 پروژه نیز بلاتکلیف مانده بود اما با پیگیری‌های انجام شده نه تنها پل هوایی سرداران در حال اجرا است بلکه 15 پروژه اولویت‌دار نیز برای سال 97 در نظر گرفته شده است.

قیمت پیشنهادی شهرداری برای تملک خانه‌ها و مغازه‌ها پایین است

در جست‌و‌جوی میدانی که در شهرک سعدی داشتیم دریافتیم که هنوز برخی از کارگاه‌هایی که در این منطقه وجود دارند تملک نشده است. در گفت‌و‌گویی که با صاحبان این‌ کارگاه‌های تولیدی داشتیم این افراد عمده‌ترین مشکل در مسیر تملک را قیمت پایین پیشنهادی از سوی شهرداری عنوان کردند.

محتوای همه سخنان آنها این بود که سال‌ها در این کارگاه‌ها فعالیت کرده‌اند و اگر بنا باشد که ملک خود را به شهرداری بفروشند باید شرایطی فراهم شود که این کارگاه در مکان دیگر به فعالیت خود ادامه داهد.

بررسی‌های میدانی ما به همین جا خلاصه نشد و به سراغ خانه‌هایی که در محدوده طرح‌های عمرانی منطقه سه بود رفتیم. برخی از صاحبان منازل نیز مشکل اصلی خود را پایین بودن قیمت پیشنهادی شهرداری عنوان و‌ بیان‌کردند: اگر قیمت خرید منزل توسط شهرداری افزایش پیدا می‌کرد ساکنان این منطقه سریع‌تر خانه‌های خود را به شهرداری واگذار می‌کردند و طرح‌های عمرانی نیز متوقف نمی‌ماند.

یکی از اصلی‌ترین ورودی‌های شیراز در ‌منطقه سه شهرداری شیراز واقع شده و آثار فرهنگی و تاریخی نیز توجه گردشگران داخلی و خارجی بیشماری را به این منطقه معطوف کرده بنابراین عمران و آبادی این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و امید است که با تخصیص صحیح بودجه طرح‌های عمرانی این منطقه مهم شیراز به ویژه طرح توسعه آرامگاه سعدی هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار