علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در دیدار با تولیت آستان حضرت شاهچراغ (ع) بیان کرد: با توجه به کثرت مراجعات مردم به حرم مطهر، اطراف این حرم و بقاع و مساجد نیاز به بازسازی و گشایش دارد.
کد خبر: ۶۳۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 22 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: تابش در این دیدار که یکشنبه برگزار شد، افزود: مردم باید در این اماکن با آسایش بیشتر به زیارت و ذکر بپردازند تا رضایتمندی آنان بالا برود.
وی با بیان اینکه این بقاع و مساجد نیاز به بازسازی اساسی دارد گفت: بازسازی که در این اماکن از جمله مسجد شهدا انجام بگیرد می تواند به ماندگاری بیشتر این آثار کمک کند، مشابه این بازسازی ها در مدرسه شهید مطهری انجام شده است طوری که این مدرسه به اصل خودش بازگشته است.
تابش با اشاره به لزوم اجرای طرح های بازسازی و بهسازی در مساجد اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و مسجد شهدا گفت: این مسجد هم نیاز به بازسازی اساسی دارد ، باید مشاور مجرب انتخاب شود و اجرای طرح تامین اعتبار گردد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود:بازسازی اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) باید طوری طراحی و اجرا شود که از بیرون اغتشتاش فضایی به وجود نیاورد، فضاهای بیرونی نباید بر حرم مطهر سایه افکند، همه چیز باید تحت الشعاع حرم مطهر باشدو
تابش گفت:مسجد شهدا از همان زمان احداث گنبد و گلدسته نداشته و این خودش فرصت مناسبی است که گنبد دیگری اطراف گنبد مطهر حضرت شاهچراغ (ع) عرض اندام نکند، مکان دیگری نباید شانه به شانه گنبد و مرقد مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بزند ، مسجد باید احیا بشود اما رقوم ارتفاعی آن تغییر نکند، اگر بنایی ایجاد می شود رقوم ارتفاعی حرم مطهر نباید تحت تاثیر قرار بگیرد.
وی بیان کرد:مسجد جامع عتیق و مسجد شهدا رقوم ارتفاعی بلندتر از حرم مطهر ندارند، داخل و پیرامون این مساجد نیاز به بازسازی دارد تا به زیبایی منظری منطقه بیفزاید.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: احداث شبستان امام خمینی (ره) و صحن حضرت جواد الائمه (ع) کار جمعی بنیاد مسکن بود که لذت این کار را زمانی چشیدیم که ماه مبارک رمضان اینجا جلسات قرآن برگزار شد، شکوه این کار در ماه رمضان استمرار داشت و همین برای ما بزرگترین تقدیر بوده است.
همچنین در این دیدار تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با بیان اینکه تلاش دست اندرکاران توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) ماجور است گفت : بنای ماندگار شبستان امام خمینی (ره) و صحن حضرت جواد الائمه (ع) که با تلاش دست اندرکاران بنیاد مسکن احداث شد، اثر باقی و زیبا است.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب بیان داشت : این آثار با عنایت حق تعالی و توجهات حضرت ولی عصر (عج) و سفارش نایب به حق آن حضرت آیت الله خامنه ای بنا شده است.
آیت الله دستغیب بر لزوم بهسازی و ساماندهی مساجد اطراف حرم مطهر از جمله مسجد شهدا هم تاکید کرد و گفت : این اقدامات دو نتیجه می دهد هم نمای گنبد و بارگاه نورانی حضرت شاهچراغ (ع) برای مردم و زائران هویدا می شود، هم مساجد و مسجد شهدا بهسازی و بازسازی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار