عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی برای کاهش نقدینگی خوب عمل نکرد لذا برای به هم ریختگی در بازار دلار و سکه با یک طرح دو فوریتی، هفته جاری وارد عرصه نظارت می شویم.
کد خبر: ۶۳۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 21 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : علی بختیار صبح شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان، با تأکید بر اینکه در جهت رفع مشکلات مردم باید تلاش و کوشش بیشتری انجام دهیم، به کاهش ۶۰ درصدی بودجه‌ تملک دارائی و سرمایه‌ای در داخل شهرستان اشاره و اظهار داشت: دولت در لایحه پیشنهادی خود به مجلس ۵۴ درصد از تملک دارائی‌های سرمایه‌ای را کاهش داد و بر این اساس ما به دنبال این هستیم که یک رقمی از اشتغال را در بودجه سال جاری لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: مجلس موافق افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی نبود و در تبصره ۱۸ قانون بودجه ابتدا در کمیسیون انرژی با یک تصمیم مهم بر تثبیت قیمت‌های بنزین و حامل‌ها انرژی رأی داد که در نهایت ۱۷۴ هزار میلیارد ریال از منابع درآمدی پیشنهادی دولت در لایحه را در گام نخست کاهش دادیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در کمیسیون تلفیق مجلس با یک تصمیم شجاعانه، ۲۰ درصد تملک دارائی‌های سرمایه‌ای را از بودجه حذف و به بخش اشتغال اختصاص دادیم.

وی افزود: با تخصیص ۳۲ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر از منابع جداگانه جمعا دولت ۴۲ هزار میلیارد ریال منابع به طور مشخص برای اشتغال اختصاص داده است.

مخالفت با برداشت ۶ میلیارد دلاری وزارت نفت از صندوق توسعه ملی

بختیار با تأکید بر اینکه در ردیف‌های بودجه‌ای نیز دولت نباید رقیب بخش خصوصی شود، اظهار کرد: طرح‌های ملی مانند راه‌سازی، جاده سازی، احداث نیروگاه و پالایشگاه را دولت نباید انجام دهد بلکه باید در مناطق محروم که امکان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی و سرمایه‌گذار نیست، سرمایه‌گذاری کند.

وی با اذعان به اینکه اگر می‌خواهیم به سمت توسعه یافتگی پیش برویم باید بودجه را غیر نفتی تعریف کنیم، بیان داشت: در سال جاری ۳۲ درصد بودجه کل کشور به حساب صندوق توسعه ملی واریز شد، وزارت نفت درخواست داشت که شش میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های نفتی و میادین نفتی برداشت کند که با این طرح مخالفت شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی در دست مردم، گفت: این نقدینگی هر روز در بازار سفته بازی، دلار، سکه و غیر تولیدی می‌رود و مشکل برای اقتصاد کشور به وجود آورده است که در این راستا برای کاهش نقدینگی نباید اجازه دهیم دولت از محل صندوق توسعه ملی برداشت کند و باید از پرداخت وام صندوق توسعه ملی به بخش دولتی جلوگیری شود.

وی بیان داشت: کمیسیون اقتصادی برای کاهش نقدینگی خوب عمل نکرد لذا برای به هم ریختگی که در اقتصاد کشور به ویژه بازار دلار و سکه به وجود آمده با یک طرح دو فوریتی هفته جاری وارد عرصه نظارت می‌شویم.

به دنبال واقعی و تک نرخی شدن نرخ دلار در کمیسیون اقتصادی مجلس هستیم

بختیار افزود: اگر اراده مستحکم داشته باشیم در شرایطی که نفت را از اقتصاد کشور حذف کنیم، می‌توانیم کشور را با وجود تحریم‌ها اداره کنیم.

وی گفت: با نشست‌ صمیمانه سران سه قوه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید برای سامان دهی اقتصاد کشور تصمیم بگیریم و راهبرد نظام را در حوزه سیاست خارجی و جنگ اقتصادی که آمریکایی‌ها تحمیل کردند در کمیسیون‌های فعال اقتصادی مجلس، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه با حرکت سریع تری اجرایی کنیم.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که به دنبال واقعی شدن و تک نرخی شدن نرخ دلار در کمیسیون اقتصادی مجلس هستیم، در راستای مسائل مرتبط با حوزه انتخابیه اظهار داشت: با پیگیری در وزارتخانه‌های مختلف اعتبار طرح‌های نیمه تمام و پروژه‌های عمرانی شهرستان جذب شد و بسیاری از این طرح ها به اتمام رسیده و یا در حال اتمام است همچنین در حوزه بهداشت و درمان و دانشگاهی اقدامات خوبی انجام شده است.

ناامید کردن مردم خیانت به خون شهداست

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌های شهرستان هنوز درحال و هوای دوران انتخابات ریاست جمهوری و مجلس هستند، تأکید کرد: در دوره ای که مسئولان با توجه به سنگ اندازی های دشمنان قسم خورده نظام اسلامی درحال فعالیت و زدودن از معضلات و مشکلاتی هستند که این دشمنان برای ممانعت از پیشرفت ما بوجود می آورند، نباید جاده صاف کن آنها در داخل باشیم و با ارائه راهکارهای مناسب کشور را در مسیر انقلاب با استفاده از رهنمودهای مسئولان نظام اسلامی کمک کنیم.

بختیار با اذعان به اینکه اکثر رسانه‌ها در کنار نقد، واقعیت‌ها را به جامعه تزریق می‌کنند و موجب آرامش مردم در شهرستان هستند، افزود: هر رسانه‌ای که به دنبال ناامید کردن مردم و نفاق بین مردم و مسئولان باشد خیانت به نظام، انقلاب و خون شهدا می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: به دنبال کار اثر بخش در شهرستان هستیم و در هر حوزه‌ای که برای جذب اعتبار ورود پیدا کردیم با حمایت و همراهی مسئولان توانستیم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار