استاندار اصفهان گفت:بیش از 70 هزار خانوار کشاورز در استان اصفهان وجود دارد و بخش وسیعی از جمعیت اصفهان را در بر می‌گیرند، افزود: نزدیک به 800 هزار نفر از 5 میلیون جمعیت استان اصفهان روستانشین هستند.
کد خبر: ۶۳۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 21 July 2018

به گزارش تابناک : محسن مهرعلیزاده شامگاه جمعه در جمع کشاورزان شرق اصفهان اظهار کرد: علی‌رغم وجود برنامه‌های مختلف، تصمیم گرفتم به میان کشاورزان بیایم از نزدیک با آن‌ها صحبت کرده و سخنان آنان را بشنوم.

وی با بیان این که بیش از 70 هزار خانوار کشاورز در استان اصفهان وجود دارد و بخش وسیعی از جمعیت اصفهان را در بر می‌گیرند، افزود: نزدیک به 800 هزار نفر از 5 میلیون جمعیت استان اصفهان روستانشین هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به جلسات متعدد با نمایندگان صنف کشاورزان برای گذر از سال‌های بحران خشک‌سالی گفت: در سال‌های بحران و خشک‌سالی وضعیت عادی نیست و مدیران استان اصفهان با درک و شناخت وضعیت موجود تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات کشاورزان به کار گرفته‌اند.

وی با اشاره به دنبال کردن ویژه مسائل مرتبط با آب و داشتن اطلاعات آماری در خصوص زاینده‌رود و آب خاطرنشان کرد: من هر روز مسائل پیرامون آب را دنبال می‌کنم و هر کجا لازم باشد فشار به مسؤولان مربوطه می‌آورم که مراقبت کنند که آب غیر قانونی و غیر مجاز برداشت نشود.

مهرعلیزاده با بیان این که اطلاعات، آمارها، اعداد و ارقام عجیب درخصوص حوضه زاینده‌رود توسط نماینده کشاورزان نادرست بیان شده است، اذعان داشت: اگر این رقم‌ها درست بود که دیگر آبی در سد زاینده‌رود وجود نداشت؛ امسال پیش‌بینی می‌شد که 380 میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده‌رود به صورت ذخیره داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های اردیبهشت ماه، مقدار آب ذخیره‌شده در حوضه زاینده‌رود به حدود 450 میلیون متر مکعب رسیده است؛ میزان دقیق آب شربی که در اصفهان مصرف می‌شود و آبی که در بخش‌های مختلف به عنوان سهمیه داده شده است، مشخص است.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار