تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های سراسر کشور از هشتم مرداد ماه در 12 رشته به میزبانی استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 21 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حشمت‌الله تیرگیر در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه این جشنواره در 12 رشته و 41 زمینه مختلف برگزار خواهد، اظهارکرد: رشته‌هایی همانند تولید برنامه‌های تلویزیونی، سینما، نمایش، گرافیک، فتوگرافیک، معماری داخلی، طراحی و دوخت، صنایع دستی گرایش فرش، نقاشی، پویا نمایی(انیمیشن)، صنایع چوب و مبلمان از رشته‌های این جشنواره هستند.
تیرگیر افزود: هر رشته زمینه خاص خود را دارد و رشته‌های صنایع دستی گرایش فرش و معماری داخلی برای نخستین بار در جشنواره لحاظ شدند.
وی اظهار کرد: این جشنواره هشتم مرداد ماه آغاز و 10 مردادماه به پایان می‌رسد که در سه هنرستان در مرکز استان در نواحی یک و دو آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
تیرگیر تاکید کرد: این مسابقات با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: آثار ارسال شده به هنرستان‌های کشور پس از ارزیابی در مرحله استانی وارد مرحله کشوری شدند که داوران به صورت الکترونیکی ارزیابی را انجام دادند و طرح‌های منتخب، برای حضور به این جشنواره ارسال شده است.
تیرگیر ادامه داد: از 32 استان کشور، 26 استان طرح‌های خود را ارسال کردند و یک نمایشگاه از آثار نیز برپا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهد شد، تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های متولی همانند شرکت توزیع نیروی برق، شرکت مخابرات و ... همان‌گونه که اعلام آمادگی داشتند، امور مربوط به خود را در زمان برگزاری جشنواره انجام دهند.
قائم مقام دبیرخانه اجرایی نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان‌های سراسر کشور گفت: باید میزبان خوبی برای شرکت کنندگان این جشنواره بود و بتوان استان را با فرهنگ و پتانسیل‌های موجود در آن به درستی معرفی کرد.
تیرگیر با بیان اینکه این جشنواره با حضور 300 نفر برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون 174 طرح از 24 استان کشور برای حضور در جشنواره پذیرفته شده است و از دو استان دیگر نیز، امروز طرح ارسال خواهد شد.
وی ارتقاء سطح کیفی آموززشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور، ارزیابی کیفیت ارائه آموزش‌های تخصصی اعم از نظری و کارگاهی، ایجاد انگیزه لازم برای جذب، هدایت و راهنمایی استعدادها، معرفی توانمندی استان در زمینه فنی‌ و حرفه‌ای و موضوعات مرتبط و تقویت خلاقیت و ابتکار به منظور دستیابی دانش‌آموزان به این مهم را از اهداف اصلی این جشنواره عنوان کرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی پتانسیل‌های عمومی استان از نظر زیست بوم، صنعت، کشاورزی و ... را از اهداف عمومی برگزاری این جشنواره برشمرد.
تیرگیر تصریح کرد: برگزاری این جشنواره ارتباط مسقیم با کاهش بیکاری دارد زیرا دست ساخته‌ها و مصنوعات دانش‌آموزان که در این مسابقه حضور یافتند به حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی کمک خواهد کرد و موجب می‌شود تا دانش‌آموزان با این مهارت در آینده شغلی برای خود ایجاد کنند.
وی اشاره به اینکه امروزه دنیا به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حرکت کرده است، خاطرنشان کرد: امروز بیکاری مشکلی جدی است و باید به ایجاد امید و انگیزه و تقویت مهارت آموزی در جامعه کمک کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار