سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از راه‌اندازی تور‌های همدان گردی در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 21 July 2018
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از راه‌اندازی تور‌های همدان گردی در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه خبر داد.

به گزارش هگمتانه به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در این ارتباط گفت: با توجه به اهمیت برنامه تور‌های شهر گردی و تأکیدات شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر همدان به این موضوع، به منظور ایجاد بستر مناسب برای همشهریان و مسافران جهت بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و طبیعی در راستای گذراندن صحیح اوقات فراغت و تشویق و ترغیب مردم برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و در کنار گردشگری شهری امکان آموزش شهروندان و آگاهی آن‌ها از حقوق شهروندی در دستیابی به رفاه و آسایش اجتماعی و توسعه این امر در بین آحاد جامعه با برنامه‌ریزی صورت گرفته در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ۹ صبح از سوی مدیریت گردشگری شهرداری همدان ادامه خواهد داشت.

سعید خوشبخت افزود: در صورت استقبال مردم و مسافران تعداد اتوبوس‌ها و ساعت بازدید از شهر بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: گردشگری پدیده‌ای جدید و نوظهور نیست که در دهه‌های اخیر ایجاد شده باشد؛ بلکه پدیده‌ای قدیمی است که طی سال‌های متمادی در حال تغییر بوده است.

وی با این توضیح گردشگری را مقوله‌ای پویا خواند و افزود: تا امروز گردشگری را به عنوان بزرگ‌ترین صنعت بخش خدمات در جهان تلقی کرده اند که پویایی و فراگیری آن باعث شده علاوه بر حوزه اقتصادی، به سایر محور‌های گردشگری توجه داشته باشیم.

خوشبخت اظهار کرد: گردشگری امروز تا حدی گسترش یافته که با بخش‌های مختلف در ارتباط است و فراگیری آن ارتباط با بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را مشخص می‌کند.
 
مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز گفت: گردشگری، در بین فعالیت‌های فراغتی، از بیشـترین تنوع و تحرک، از یکسو و وسیعترین پهنه مکانی و فضایی، از سوی دیگر برخـوردار است.

علی اصغر شیری افزود: شـاید بتـوان گفـت گردشـگری بـه خصـوص گردشگری شهری، به گونه‌ای تمام فعالیت‌های فراغتی دیگر را با خود همراه دارد و بدین سبب، برنامه ریـزی و مدیریت گردشگری، از امور حساس و پیچیده و چندوجهی است که توجه ویژه مدیران شـهری را بـه خـود جلـب کـرده اسـت.

وی اظهار کرد: امـروزه بـه گردشگری، به عنوان یک امر اقتصادی نگاه می‌شود؛ زیـرا شـهر‌ها فضای تجلی قدرت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و بازوی محرک دولت‌ها محسوب می‌شوند.

وی تأکید کرد: صنعت گردشگری و بخش‌های مرتبط با این صـنعت و برقراری پیوند با سایر بخش‌های اقتصادی، از بخش‌های پیشرو در اقتصاد محسوب می‌شود و صنعت گردشگری می‌تواند از طریق کانال عرضـه و تقاضا و تولید، سایر بخش‌های اقتصادی را رونق بخشد.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی تور‌های همدان گردی با هدف جلب بیشتر شهروندان و مسافران نیز در این راستا است.

گفتنی است کلانشهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، با توجه به انواع جاذبه‌های مذهبی، طبیعی و تاریخی، گروه‌های مختلف مردم را با هر نوع سلیقه و ذائقه‌ای به خود جذب می‌کند.

در شهر همدان در سالی که دو رویداد بزرگ بین المللی قرار است در آن برگزار شود تورگردی‌های شهری با هدف جذب گردشگران در این شهر حرکت کرده است.

در حالی که بسیاری از گردشگران و حتی شهروندان همدانی با قدمت، فرهنگ و تاریخ این کهن شهر غریبه هستند سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با برگزاری تور‌های درون شهری برای شهروندان به معرفی جاذبه‌های آن پرداخته است.

اتوبوس‌های همدان گردی شهرداری همدان از سال ۹۵ برای اولین بار آغاز به کار کرده اند و امروز به خوبی توانسته‌اند شهروندان همدانی و گردشگران را به خود جذب کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار