امام جمعه موقت قزوین:
امام جمعه موقت قزوین گفت: این روزها شاهد اتفاقات زیادی هستیم و یک مرتبه بازار و اقتصاد بهم ریخت و شاهد خبرهایی از اختلاس و دزدی ۱۳ هزار میلیارد تومانی و قاچاق خودرو بودیم و نمایندگان مجلس در برابر اینهمه دزدی و بخور بخور هیچ عکس‌العملی نشان ندادند.
کد خبر: ۶۳۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 21 July 2018

 

به گزارش تابناک قزوین،حجت الاسلام علی قابل در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی اظهار کرد: اگر بیت المال به مسئولی سپرده می شود حق ندارد آن را به هم حزبی، دوست و قوم و خویش و هم فکران خود بدهد و آن را تاراج کند.

وی افزود: امروز مشکلات کم آبی، قطع برق، بیکاری و تعطیلی کارخانجات امان مردم را بریده است اما متاسفانه نمایندگان مجلس هیچ عکس العملی نشان نمی دهند گویی همه چیز درست است.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: گاهی یک قطعی برق به بسیاری از کسبه و تولیدکنندگان آسیب فراوانی می زند لذا باید مردم را در جریان برنامه خاموشی قرار دهند.

وی  تصریح کرد: این روزها شاهد اتفاقات زیادی هستیم و یک مرتبه بازار و اقتصاد بهم ریخت و شاهد خبرهایی از اختلاس و دزدی ۱۳ هزار میلیارد تومانی و قاچاق خودرو بودیم و نمایندگان مجلس در مقابل اینهمه «بخور بخور» هیچ عکس العملی نشان ندادند.

قابل بیان کرد: نمایندگانی که مصونیت سیاسی، حق بررسی و تحقیق و تفحص و استیضاح دارند و می توانند همه مسائل را زیر و رو کرده و وزیر و رئیس جمهور را پاسخگو کنند معلوم نیست چرا سکوت کرده اند.

وی اضافه کرد: نمایندگان، ضرب المثل «آهسته بیا آهسته برو که گربه شاخت نزنه» را پیاده کردند و هشت میلیون بیکار و دهها مشکل را نادیده گرفتند و این حرکت جای سوال دارد و باید پاسخگو باشند چرا در این شرایط سکوت کردند.

انتقاد از برگزاری نمایشگاه ویژه بانوان قزوین

امام جمعه موقت قزوین یادآورشد: در این شرایط که خوزستان با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می کرد سپاه وارد کار شد و معضلی که شاید سالها طول می کشید تا حل شود را با عزم جهادی حل کردند که جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: راه اندازی ستاره خلیج فارس توسط سپاه پاسداران توانمندی این نهاد مردمی را نشان داد و امیدواریم از این ظرفیت برای حل مشکلات استفاده شود.

خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز با انتقاد شدید از نحوه برگزاری نمایشگاه ویژه بانوان اظهار کرد: عده ای شهر را از بیلبرد و تابلوهای تبلیغاتی پر کردند و نمایشگاهی با عنوان «ورود آقایان ممنوع» برگزار کردند و به این بهانه که توانمندی بانوان را به نمایش درآورند ارزشها را زیر سوال بردند.

وی اضافه کرد: اینکه نمایشگاه ویژه بانوان است که نباید بی حجابی و آرایش زنان در آن تبلیغ شود و با فروش کالاهای خارجی در سالی که بنام حمایت از محصولات ایرانی تعیین شده شاهد کارهای ضد ارزشی بودیم.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: عده ای رفته اند یک سوالی از مراجع پرسیده اند که آیا آرایش زن حلال است یا نه و این مرجع هم اعلام کرده اگر مفسده ایجاد نکند اشکال ندارد و این موضوع را پلاکارد کرده اند تا مجوزی برای تبلیغ آرایش شود.

وی اضافه کرد: در شهری که سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و بزودی قرار است یادواره شهدا را برگزار کند زیبنده نیست شاهد حرکات ضد ارزشی باشیم.

قابل بیان کرد: ایا توانمندی و هنر زنان فقط در آرایش کردن است در حالی که باید از بانوان اندیشمند، همسران شهدا و جانبازان بهره می بردید تا نشان دهند چگونه فرزندانی تربیت کردند تا کشور را از گزند دشمنان در امان نگهداشتند.

تفکر فتنه پشت برگزاری نمایشگاه بانوان بوده است

وی گفت: کسی را متهم نمی کنم اما به نظر می رسد پشت پرده برگزاری نمایشگاه بانوان در قزوین یک تفکر فیمینیستی نهفته بود که اعلام کردند به دنیای بدون مرد خوش آمدید.

قابل بیان کرد: از استاندار محترم قزوین که انسانی عاقل و پرتلاش است انتظار داریم چون این کار در محدوده اختیارات ایشان انجام شده بررسی کنند که چه جریانی پشت آن بوده است.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: به نظر می رسد تفکر فتنه پشت برگزاری نمایشگاه بانوان بوده و باید موضوع روشن شود.

وی اظهار کرد: مردم متدین با دیدن این مسائل دندان روی جگر گذاشته اند اما درست نیست که یک عده افراد بی مسئولیت سرکار باشند و این کارها را انجام دهند.

خطیب جمعه قزوین از دستگاه قضایی هم خواست با کسانی که به ارزشهای دینی دهن کجی کرده اند برخورد کند و اجازه ندهد فکر شیطانی برخی مدیران فاسد و وابسته به جریان انحرافی در استان نفوذ کند.

وی ادامه داد: آیا تبلیغ شرکت در آموزش موسیقی و فروش ابزار آلات موسیقی نشان دادن توانمندی بانوان است؟.

قابل در ادامه به بیانات رهبری در جمع اعضاء هیئت دولت اشاره کرد و گفت: مسئولان خودشان را به مردم نزدیک کنند تا بدانند آنها چه مشکلاتی دارند.

به گفته وی، رهبری فرمودند با مذاکره مخالف نیستیم اما اگر با اروپا گفتگو می کنید هرگز مشکلات اقتصادی را به این موضوع گره نزنید و فرصت سوزی نکنید تا بار دیگر ۵ سال وقت کشور گرفته نشود.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به تقویت بخش خصوصی و سفر دکتر ولایتی به مسکو هم نکاتی را یادآورشد و افزود: سفر نماینده رهبری به مسکو دستاوردخهای خوبی داشت و در اولین گام هم روسیه و هم چین در مقابل آمریکا در موضوع برجام از ایران دفاع کردند و امیدواریم در ادامه نیز به نتایج خوبی برسیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار