مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم از ارسال ۱۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره سرود رضوی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ 20 July 2018

به گزارش تابناک قم، سید‌موسی حسینی‌کاشانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود رضوی که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، با اشاره به برگزاری این جشنواره اظهار داشت: استان قم ظرفیت خوبی در زمینه شعر داشته که توانست در کنار مناسب برگزار کردن این جشنواره سبب استقبال دیگر استان‌ها در جشنواره سرود رضوی شود.

وی با اشاره به ارسال 130 اثر به دبیرخانه جشنواره سرود رضوی ابراز کرد:‌ 20 اثر در نهایت پذیرفته شد که امروز از سه گروه برتر این جشنواره تقدیر و تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: با توجه به اینکه این جشنواره درباره موضوعی خاص بود ولی استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمد که امیدواریم در سال‌های آینده شاهد برگزاری جشنواره در بخش بانوان نیز باشیم.

وی با تأکید بر شناسایی نقاط ضعف برگزاری جشنواره سرود رضوی و رفع نقص‌ها در سال‌های آینده عنوان کرد: کیفیت اجراهای گروه‌ها سبب انتخاب سخت برگزیدگان شده است؛ دستگاه‌های مختلفی در این جشنواره مشارکت داشته که باید از همه آنان تقدیر به عمل آورد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های دینی با محوریت اهل‌بیت(ع) ‌اظهار داشت: همه انسان‌ها باید یک الگو در زندگی داشته باشند که هرچقدر این الگو متعالی‌تر باشد سطح زندگی مردم نیز افزایش پیدا می‌کند.

محمدمهدی احمدی، ائمه اطهار(ع) را سبب رشد انسان در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی برشمرد و افزود: انسان‌ها برای رشد و تعالی با الگو گیری از اهل‌بیت(ع) می‌توانند به درجات عالیه انسانیت برسند و تمسک به معصومین(ع) می‌توانند سبب افزایش معرفت شود.

وی رشد جامعه را در گروی پیروی از اندیشه‌های اهل‌بیت(ع)‌دانست و گفت:‌ کاهش افسردگی در جامعه با الگوپذیری از زندگی معصومین(ع) امکان‌پذیر بوده و با شناخت اندیشه‌های معصومین(ع)‌ می‌توان شاهد تأثیرات مثبت در زندگی و اجتماع بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار