کم‌تر شهری یافت می‌شود که در چندین رشتۀ هنری صاحب مکتب باشد، اصفهان اما در این سرشماری، همیشه بر صدر نشسته و پیشگامی و پرچم‌داری کرده است. یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که با آن می‌توان قدردان قدم‌های کوچک و بزرگ اهل فرهنگ و هنر شهر بود، شرکت جستن در برنامه‌ها و یاری‌کردنشان به قلم و قدم است.
کد خبر: ۶۳۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 19 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : نمایشگاه گروهی عکسی با عنوان "اصفهان، سمفونی شهر تاریخی" امروز در خانه صفوی رأس ساعت 17 گشایش می‌شود. این نمایشگاه تا سوم مردادماه هرروز از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 23 پذیرای عموم است.

 امروز، روز پایانی برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی مجید میرزایی در پژوهشکده پنج او هفت نیز هست. درهای این نمایشگاه از ساعت 17 تا 21  به روی علاقه‌مندان باز است و هنرجویان ضمن بازدید از نمایشگاه آقای میرزایی می‌توانند در کارگاه آموزشی «خط در آثار و ابنیه تاریخی» که از ساعت 18 تا 20 با تدریس این هنرمند در محل همین پژوهشکده برگزار می‌شود نیز شرکت کنند.

نمایشگاه آثار "شیوا زهتابچی" در گالری امروز تا 8 مرداد ماه برپاست و هرروز به ‌جز روزهای سه‌شنبه و جمعه از ساعت 17 پذیرای قدم‌های دوستداران هنر است.

حوزه هنری اصفهان نیز با آثاری از هما فرمان آرا، نمایشگاه نقاشی "زندگی شهری" را در خانه هنرمندان برپا کرده است. بازدید از این نمایشگاه تا دوم مردادماه هرروز از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 میسر است.

"آکولاد" نام نمایشگاهی از مجسمه‌های صادق ادهم است که تا 19 مردادماه همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت 17 تا 21 برپاست.

گالری متن هم 28 تیرماه را به نشست "معارفه و بررسی شماره پنجم فصلنامه سراسری هنر، ادب و گردش تزرو" اختصاص داده است. این نشست رأس ساعت 18 برگزار می‌شود.

شاهین‌شهر امروز رأس ساعت 19 میزبان نمایشنامه خوانی "هفت خیار شاهانه" به نویسندگی علی بهروز نسب و کارگردانی رادمهر کشانی است. این اجراخوانی در آموزشگاه هنرهای نمایشی پژوهش برپا می‌شود.

اجرای پایانی تئاتر "شازده کوچولو" به سرپرستی نیلوفر هرندی زاده که تعدادی از مادربزرگ‌ها در آن ایفای نقش می‌کنند، امروز رأس ساعت 18 در سالن آمفی‌تئاتر بهزیستی به روی صحنه می‌رود.

هم‌چنین امروز، نخستین روز اجرای نمایش "نگاهمان می‌کنند" به کارگردانی معین‌الدین عشاقی هم هست. این نمایش قرار است تا 29 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن نمایش اصفهان اجرا شود.

"زنبورک" نمایشی است که اجرای خود را به کارگردانی نسیم خادم عباس از 19 تیرماه در هنرستان هنرهای زیبای پسران آغاز کرده و تا 31 تیرماه هرروز رأس ساعت 18:30 تماشاگران را فرامی خواند.

امیر شیخ جبلی دو تئاتر شاد و موزیکال به نام‌های «چلمن خان» و «پینوکیو» را کارگردانی می‌کند. این نمایش‌ها تا 29 تیرماه به ترتیب رأس ساعت 19 و 21 در سالن اصلی فرشچیان، اجرا می‌شود.

سالن کوچک تالار هنر، تا 30 تیرماه هر شب رأس ساعت 18:45 میزبان نمایش "داستان نیمه‌شب" به کارگردانی مریم بابایی و نویسندگی مهدی میرباقری است.

کمدی "گیج‌وویج" نیز به کارگردانی علی قیومی تا 31 تیرماه از ساعت 20:30 در مجموعه باغ نور وظیفه خندان مردم را بر عهده دارد.

اجرای کمدی "قلعه سبزی" که از 20 تیر ماه در سینما فرهنگ خمینی‌شهر آغاز شده همچنان ادامه دارد و هر شب رأس ساعت 21 به روی صحنه می‌رود. نام کارگردان این کمدی، ابراهیم براتی است.

28 تیرماه رأس ساعت 20 زمان رونمایی از پوستر نمایش "تصویری از یک ‌صدا" هم هست. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سوگل اباذری آمادۀ اجراشده و مراسم رونمایی از پوستر آن در "کافه آهنگ" برپا می‌شود.

اجرای نمایش عاشقانه "با دهانی پر از سیب" به کارگردانی بهنام رضایی که از 14 تیرماه در تماشاخانه ارغوان شهرضا آغازشده تا پنجم مرداد ماه ادامه دارد. این نمایش هر شب رأس ساعت 21 به روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان به صدای"مهدی جهانی" نیز می‌توانند امروز در دو سانس 18 و 21 به کنسرت او بروند. این کنسرت برای اولین بار در سالن سیتی سنتر اصفهان برگزار می‌شود.

پردیس سینمایی سیتی سنتر 28 تیرماه فیلم‌های" کوپال"، "هزارپا"، "به‌وقت خماری"، "دارکوب" ، "شماره 17 سهیلا"، "دشمن زن"، "تگزاس"، "فیلشاه"، "دلم می خواد" و مستند "سریک" را روی پرده دارد و در سینما سپاهان فیلم‌های "هزارپا" و "تگزاس" اکران می‌شود. سینما فلسطین، علاوه بر این دو فیلم میزبان "دارکوب" هم هست. فیلم‌های "هزارپا"، "به‌وقت خماری"، "خاله قورباغه"، "دارکوب" ، "مرداد"، "شماره 17 سهیلا"، "دشمن زن"، "تگزاس" و انیمیشن "فیلشاه" را می‌توان در پردیس سینمایی چهارباغ دید و سینما فرهنگیان همچنان "تگزاس" و "فیلشاه" را روی پرده دارد. "تگزاس"، "هزار پا" و "دشمن زن" نیز نام فیلم هایی است که سینما قدس این روزها میزبان اکران آن هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار