وزیر جهاد کشاورزی گفت: گرفتن حقابه کشاورزان شرق اصفهان و تخصیص آن به دیگر مناطق یک اجحاف بزرگ است که مردم منطقه شرق با آن درگیر هستند.
کد خبر: ۶۳۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 19 July 2018

به گزارش تابناک : محمود حجتی صبح پنجشنبه با حضور در اصفهان و افتتاح کشتارگاه تمام اتوماتیک کوهپایه اظهار داشت: شرق اصفهان امروز علاوه بر خشکسالی و کم آبی با اجحاف نظارتی نیز مواجه است.

وی با بیان اینکه کم آبی در شرق اصفهان کمی خاص است، بیان داشت: گرفتن حقابه کشاورزان شرق اصفهان به دیگر مناطق یک اجحاف است که در کمتر جایی در کشور شاهد این بی لطفی ها هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سیاست‌گذاری و حمایت‌های بخش کشاورزی با دولت است. امروز مشکلات پیش و پس از تولید برای کشاورزان وجود دارد؛ کشاورزان با موجودات زنده سر و کار دارند و ناچار به تأمین نیازهای اولیه و فروش محصولات خود هستند.

 وی از کاهش ۳۰ درصد قیت تمام شده مرغ برای دامداران خبر داد و گفت: دامداران نگرانی در حوزه تامین خوراک مرغ نباید نداشته باشند و زنجیره غذایی پاسخ همه مشکلات دامداران را خواهد داد.

حجتی اعلام کرد: امروز تلاش کردیم که تمام واسطه ها را در حوزه دسترسی آسان دامداران به نهاده های مرغ بر کنار کنیم و قیمت‌ها در عرضه و تقاضا منطقی است.

وی قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ در کشور را ۹ هزار تومان عنوان کرد و گفت: مرغ تولید شده در ایران از همه جای دنیا ارزان‌تر است.

جنگ اقتصادی سختی پیش روی ایران است

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: امروز جنگ اقتصادی سختی پیش رو داریم و دشمن عزم خود را جزم کرده و گاهی برای تأمین مواد غذایی دچار غفت می‌شویم؛ با توجه به ظرفیت‌های صنعت مرغ در داخل باید بتوانیم بهترین عرضه را داشته باشیم و بازار خارجی نیز متقاضی این محصول هستند.

وی بیان داشت: ایران هشتمین رتبه تولید مرغ و پرورش طیور در دنیا را دارد، به طوری که سالانه ۲.۵ میلیون تن مرغ در کشور تولید می‌شود؛ مرغ باید با قیمت منطقی و قابل قبول در بازار خریداری شود تا دچار نوسانات قیمتی نشوند.

گلخانه‌ها را نمی توان با پساب آبیاری کرد

حجتی با اعلام اینکه تصمیم‌گیری مسائل مربوط به آب در استان‌ها برعهده استانداری ها است، اضافه کرد: هزینه‌ زیرساخت گلخانه‌ها باید در اختیار گلخانه‌داران قرار گیرد تا علاوه بر اشتغال‌زایی، بازار صادراتی را نیز تأمین کند؛ گلخانه‌ها را نمی‌توان با پساب آبیاری کرد چراکه محیطی تمیز است و نیاز به آب با کیفیت بالا دارد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار