مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: آبرسانی سیار به ساکنان روستاهای استان در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 33 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۶۳۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 19 July 2018

حمید روشن روان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اکنون اهالی 61 روستا به علت نداشتن منابع آب کافی به صورت سیار آبرسانی می‌شود.
وی افزود: 57 روستا که به اهالی آن بصورت سیار آبرسانی می شود تحت پوشش خدمات این شرکت هستند و مابقی روستاها تحت پوشش نیستند.
روشن روان تعداد سرویس های آبرسانی سیار را 2 هزار و 524 سرویس عنوان کرد و گفت: حجم آبی که توسط تانکرهای سیار در سال جاری توزیع شده است 27 هزار و 558 مترمکعب گزارش شده است.
وی افزود: روز‌های اخیر که شاهد افزایش دمای هوا بودیم به تعداد روستا‌های نیازمند آبرسانی سیار اضافه شد و هرچه گرمی هوا بیشتر می شود، تعداد روستا‌های نیازمند آبرسانی سیار بیشتر خواهد شد.
روشن روان خاطرنشان کرد: در فصل گرما میزان مصرف آب افزایش می یابد و از سوی دیگر برخی منابع آبی روستا‌ها به علت گرما کم آب و خشک می‌شوند.
وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در اوج فصل گرما، شمار روستاهایی که به آبرسانی سیار نیازمند می شوند به بیش از 80 روستا برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها بیشترین نیاز برای آبرسانی سیار تا مهر ماه است و پس از آن منابع آبی احیا و میزان مصرف کم ‌شود.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی 117 هزار مشترک آب دارد.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 درصد آن در روستاها ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار