رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در آغاز برنامه پنجم توسعه ۷۰ درصد مدارس نیازمند بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی بودند که اکنون به ۳۰ درصد رسیده است، امیدواریم با یک خیز و عزم جدی که در مدیران بخش‌های مختلف وجود دارد، این عدد در پایان برنامه ششم به عدد کوچک یک رقمی برسد.
کد خبر: ۶۳۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲ 19 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، محمدرضا عارف در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: همه مسائل و مشکلات کشور را می‌دانیم و باید تلاش بیشتری انجام شود تا این محرومیت‌ها کم کم رفع شود.

وی با بیان این‌که «استان تهران رتبه دوم را از لحاظ مدارس فرسوده دارد»، افزود: باید مسائل بازگو شود زیرا با اتکا به خدا و عزمی که در مردم کشور است و نگاهی که به فرهنگ دارند مسائل حل‌شدنی ستند. در آغاز برنامه پنجم توسعه ۷۰ درصد مدارس نیازمند بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی بودند که اکنون به ۳۰ درصد رسیده است، امیدواریم با یک خیز و عزم جدی که در مدیران بخش‌های مختلف وجود دارد این عدد در پایان برنامه ششم به عدد کوچک یک رقمی برسد. اولویت‌هایی که مدنظر بود گزارشات مربوط به آن طراحی شد و در کارگروه این مسائل جمع‌بندی خواهد شد تا برخی مسائل در سال جاری عملیاتی شود.

وی با اشاره به این‌که «بازدید از مراکز آموزشی در زمان خوبی انجام گرفت»، تصریح کرد: بودجه ۹۸ در حال پایه‌گذاری است که امیدواریم بتوان در کنار کارهای خوبی که امسال انجام می‌شود کارهای بهتری را در بودجه ۹۸ انجام دهیم.

در ادامه احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز در خصوص بازدید از مدارس شهرستان کوهرنگ و فارسان، گفت: دانش‌آموزان شما را متعهد یافتم معلمان شما با توجه به مشکلات جدی که دارند بی‌انگیزه نبودند به صورت نسبی انگیزه کاری بسیاری دارند، فضای آموزشی شما تقریبا در حد نرم کشوری است. هنرستان‌های استان نیازمند تقویت جدی هستند نیازمند به روز شدن هستند، همچنین سهم مدارس غیرانتفاعی کم است خصوصا در حوزه‌های شهرستانی باید اندکی افزایش یابند. قطعا بدانید که آموزش و پرورش وضعیت خیلی خوبی ندارد به طوری که ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: باید به این باور برسیم که هماهنگ با موضوعات باشیم و واقعیت را باید بپذیریم دولت بودجه را برای سال ۹۷ به تلفیق آورده بود و اعلام کرد بودجه آموزش و پرورش استانی شود یعنی تمام فشار بر روی استان وجود داشت برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب بود که کمیسیون تلفیق آنچه به صحن آورد را تصویب نکردیم یکی از علت‌های اساسی این بود که اجازه نخواهیم داد بودجه آموزش و پرورش استانی شود.

 به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: آن‌چه مشاهده شد معلم در کوهرنگ معلمی نمی‌کند یک رزمنده هشت سال دفاع مقدس است احساس می‌شود به عنوان مدافع حرم برای حرم حضرت زینب دفاع می‌کند؛ بنابراین وظیفه است برای استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری کار شود.

وی با اشاره به این‌که «مجمع استان نیروهای همراهی هستند»، تصریح کرد: هر گاه آموزش و پرورش مشکلی داشت نمایندگان ایستادند و به نفع آموزش و پرورش، معلم و دانش‌آموز و به نفع فضای آموزشی مدرسه رای دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار