قهرمان مشهدی سوارکاری گفت: هزینه سوارکاران حرفه‌ای خراسان رضوی به صورت شخصی تامین می‌شود.
کد خبر: ۶۳۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 19 July 2018

به گزارش تابناک : کشور ما در گذشته از سوارکاری استقبال کرده و فعالیت‌های بسیاری در این حوزه انجام شده است، ورزشکاران این کشور تمام تلاش‌های خود را برای کسب موفقیت در زمینه سوارکاری به کار بردند، یکی از استان‌های فعال در ایران، خراسان رضوی است.

امیرعلی عمرانی؛ قهرمان جهانی سوارکاری، در مورد سطح ورزشکاران سوارکاری خراسان رضوی نکاتی را به اطلاع رساند، همچنین در ارتباط با وضعیت سوارکاری در استان از نظر مکانات و تجهیزات توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

از چه زمانی فعالیت خود را در ورزش سوارکاری آغاز کرده اید؟

از 19 سالگی به طور حرفه‌ای ورزش سوارکاری را آغاز کرده و در بسیاری از مسابقات مختلف اعم از کشوری و آسیایی حضور یافتم، در واقع از سال 90 به دنبال کسب قهرمانی بودم که تاکنون موفق شدم، در حال حاضر تمایل به ادامه آن دارم و به دنبال کسب مقام‌های بیشتر هستم.

توسط چه کسی با ورزش سوارکاری آشنا شده اید و توانستید در این زمینه افتخارات بسیاری کسب کنید؟

از ابتدا با این ورزش آشنا بودم؛ چرا که پدرم نیز در این رشته ورزشی فعالیت داشت، اوایل هیچ فعالیتی در این زمینه نداشته اما پس از مدتی در سن هفت سالگی به سوارکاری روی آورده و آن را دنبال کردم، از ابتدا ورزشم را به طور حرفه‌ای آغاز کرده و قصد بر کسب قهرمانی در رده‌های مختلف داشتم.

از ابتدای فعالیت خود تاکنون چه مدال‌هایی کسب کرده اید؟

از سال 90 تاکنون موفق به کسب چندین مدال قهرمانی استان، قهرمانی آسیا به صورت تیمی و نایب قهرمانی انفرادی در مسابقات تایلند و نظایر آنها شدم، عضو تیم ملی بوده و جام‌های مختلفی کسب کرده ام، همچنین دو سال گذشته در مسابقات CSI مقام نخست را به دست آورده ام، در یکی از مسابقات جهانی نیز با حضور هشت کشور مقام نخست را کسب کردم.

برای کسب مقام‌ نخست در مسابقات مختلف چه جوایزی کسب کرده اید؟

میزان جوایز به نوع مسابقات اعم از کشوری و استانی و رتبه اخذ شده از نخست تا سوم بستگی دارد، جوایز مسابقات کشوری معمولاً کاپ، مدال و حواله است که تاکنون چندین مرتبه از این جوایز را کسب کردم، کسب مدال قهرمانی استان نیز با دریافت جوایزی از سوی مسئولان همراه است.

آیا توسط مسئولان سوارکاری از قهرمانان کشوری، جهانی و استانی تجلیل به عمل می‌آید؟

بله؛ تاکنون برای مقام‌های متعددم در سطوح مختلف اعم از کشوری و نظایر آن توسط متولیان استان نظیر هیئت سوارکاری خراسان رضوی تجلیل شدم، به عنوان مثال پس از بازگشتم از مسابقات تیم ملی به استان توسط مسئولان مربوطه و با حضور افراد بسیاری از تیم سوارکاری تجلیل به عمل آمد.

به عنوان قهرمان جهانی سوارکاری به چه میزان توسط متولیان استان و کشور حمایت می‌شوید؟

متولیان این ورزش نظیر هیئت سوارکاری خراسان رضوی تا حد ممکن به ورزشکاران کمک می‌رسانند اما به دلیل هزینه‌های بالای تجهیزات ورزش سوارکاری، حمایت‌های آنها مبلغ بالایی به حساب نمی‌آید و نمی‌توان با بودجه تخصیص یافته امور مهم را به نتیجه رساند، ورزشکاران به تنهایی مبالغ بالای این ورزش را پرداخت می‌کنند.

آیا هزینه رفت و برگشت و تأمین تغذیه در مسابقات مختلف نظیر کشوری و آسیایی بر عهده متولیان استان است؟

میزان حمایت متولیان سوارکاری برای اعزام به مسابقات به نوع رقابت نظیر کشوری، آسیایی، جهانی و نظایر آن بستگی دارد، به عنوان مثال در رقابت‌های آسیایی گذشته در تایلند، هزینه محل تمرین و برگزاری مسابقات بر عهده مسئولان مربوطه بوده اما هزینه بلیت رفت و برگشت بر عهده ورزشکار بود.

آیا مربیان حاضر در خراسان رضوی از نظر علمی و عملی از سطح بالایی برخوردار هستند؟

خراسان رضوی از نظر مربیان قدرتمند مشکلی ندارد، مربیان سوارکاری حاضر در مشهد بسیار کارآمد و پرورش یافته هستند، همچنین افراد ماهری در مسابقات تیم ملی به عنوان مربی انتخاب می‌شوند، به همین دلیل تیم خراسان رضوی و به طور کلی ایران در حوزه سوارکاری در سطح جهان افتخارات بسیاری را کسب کرده است.

آیا پیست مناسبی برای ورزش سوارکاری در اختیار ورزشکاران این رشته قرار می‌گیرد؟

تا پیش از قبولی در مسابقات انتخابی تیم ملی پیست مناسبی در اختیارم نبود اما در حال حاضر برای تمرینات پیش از آغاز مسابقات تیم ملی پیست سوارکاری در استان میزبان در اختیارم قرار می‌گیرد، به طور کلی ورزشکاران سوارکاری باید شخصاً هزینه‌های خود را تأمین کنند.

چه میزان در روز را صرف ورزش سوارکاری می‌کنید؟ آیا در کنار آن فعالیت دیگری دارید؟

 در کنار سوارکاری درس نیز می‌خوانم، روزانه زمان خاصی را صرف مطالعه دروسم می‌کنم و بخشی از آن را نیز به ورزش سوارکاری می‌پردازم، در واقع چهار ساعت در روز سوارکاری می‌کنم و دو ساعت از روز را نیز به انجام تمرینات بدنسازی اختصاص می‌دهم، تاکنون ورزشم هیچ لطمه‌ای به مطالعه و سایر امورم وارد نکرده است.

آیا مکان مناسبی هست که تمرینات خود را به صورت متداوم و منظم انجام ‌دهید؟

عمرانی: تمریناتم در فصل تابستان به صورت منظم انجام می‌شود اما در فصل سرما و زمستان به دلیل بارش باران و برف و آسیب رسیدن به اسب‌ها، این امر کمتر انجام شده و یا به طور کلی محقق نمی‌شود، همچنین با نزدیکی به مسابقات مختلف نظیر کشوری، جهانی و آسیایی، تمرینات ورزشکاران دو برابر می‌شود.

به نظر شما سوارکاری در آینده به چه جایگاهی دست می‌یابد؟ آیا سوارکاری در آینده در مقایسه با وضعیت کنونی رو به بهبودی است؟

به نظر می‌رسد که سوارکاری در آینده وضعیت بهتری دارد، در حال حاضر متولیان استان تهران در حال راه‌اندازی باشگاه‌ها و دعوت مربیان اروپایی به پیست‌های مذکور هستند، چشم‌انداز مثبتی نسبت به ورزش سوارکاری در چند سال آینده مشاهده می‌شود، در آینده ایران می‌تواند در بخش سوارکاری افتخارآفرین باشد.

آیا سوارکاری ورزشی خطرناک بوده و به سوارکاران آسیب می‌رساند؟

خیر؛ سوارکاری ورزشی بی خطر است، البته برای برخی از افرادی که هنوز سطح مبتدی داشته و وارد سبک‌های سنگین می‌شوند می‌تواند خطرناک باشد اما به طور کلی این ورزش عاری از خطر و آسیب است، در واقع باید با مهربانی با اسب‌ها برخورد کرد تا آنها نیز ارتباط عاطفی با سوارکاران برقرار کنند.

به عنوان ورزشکار خبره در سوارکاری چه نکاتی را برای افراد مبتدی توصیه می‌کنید؟

سوارکاری ورزشی زیبا و در عین حال بدون خطر است، در صورتی که تمام دغدغه ورزشکار وارد شدن آسیب به وی باشد قطعاً لذتی از سوارکاری نمی‌برد، سوارکاری برخلاف افکار سایرین ورزشی سخت است، باید حتماً همراه با لذت باشد، در غیر این صورت ورزشکار نمی‌تواند سوارکاری را ادامه دهد.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار