دبیر فدراسیون کوهنوردی گفت: 66 هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در رشته کوهنوردی در بخش آقایان و خانم ها کشور فعالیت می کنند.
کد خبر: ۶۳۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶ 18 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمود میرنوری اظهار داشت: 30 هزار نفر نیز از این تعداد عضو سامانه الکترونیک فدراسیون کوهنوردی هستند که 30 درصد آنان را خانم ها و 70 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه بستر لازم برای ورود رشته سنگ نوردی به المپیک 2020 با حمایت‌ وزارت ورزش و فدراسیون فراهم شده، افزود: ورزش سنگ نوردی وارد المپیک شده و امسال هشت ورزشکار ایرانی در اولین دوره آن در بازیهای آسیایی جاکارتا حضور دارند و در تلاشیم زمینه‌های مناسب برای تمرین قهرمانان را با راه اندازی دیواره های مصنوعی مهیا کنیم.

دبیر فدراسیون کوهنوردی با اشاره به بعد همگانی این ورزش یادآور شد: یکی از اهداف فدراسیون توجه به پایه‌ها است و امیدواریم با شناسایی افراد توانمند در مسابقات برون مرزی و کسب نشان های مختلف شاهد بعد قهرمانی این ورزش نیز باشیم.

میرنوری در ادامه به ظرفیت های استان ایلام در رشته کوهنوردی پرداخت و اضافه کرد: قله کانی صیفی بلندترین قله استان ایلام بستر مناسبی برای کوهنوردی و صعودهای ورزشی است و در آینده ای نزدیک زیرساخت های مناسب برای این منظور فراهم و میزبان صعودهای ورزشی کشوری می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه قله کانی صیفی یکی از قلل مرتفع ایلام است در طرح کوهنوردی کشوری قلل مرتفع مورد بررسی قرار گرفته و در تلاشیم با بسترسازی این قله برای میزبانی صعودهای قهرمانی به توسعه گردشگری ورزشی کوهنوردی در سطح استان بپردازیم.

وی افزود: میزبانی از مربیان برای استان های دور از مرکز نیز در دستور کار فدراسیون قرار دارد و اگر شرایط مناسب و ظرفیت های استان با کمک هیات کوهنوردی و اداره ورزش فراهم شود این میزبانی در ایلام نیز برگزار می شود.

میرنوری یادآور شد: ایلام سال های گذشته با وجود تغییر در ساختار فدراسیون و جابجایی کمیته ها خوشبختانه در توسعه این رشته خوب عمل کرده و با وجود زیرساخت های مناسب می تواند به یکی از قطب های کوهنوردی کشور تبدیل و خدمات خوبی به گردشگران این حوزه ارائه دهد.

استان ایلام دارای بیش از یک هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته کوهنوردی است که از این میزان 650 ورزشکار در بخش آقایان و 550 ورزشکار در بخش خانم ها فعالیت دارند.

دبیر فدراسیون کوهنوردی برای انتخابات مجمع هیات کوهنوردی به ایلام سفر کرده بود و در این نشست محمد عبداللهی پور با کسب هشت رای از 13 رای بمدت چهار سال رئیس این هیات شد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار