نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا هم‌اکنون که تقسیم ظالمانه آب در منطقه زاینده‌رود در حال انجام است دولت سکوت می‌کند؟ دولت هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه و تقسیم ظالمانه آب این رودخانه ندارد و اقدام عملی در این خصوص نمی‌کند.
کد خبر: ۶۳۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 18 July 2018

به گزارش تابناک : حیدرعلی عابدی در خصوص دیدار هفته آینده اعضای هیات رییسه فراکسیون امید با رییس جمهور، اظهار کرد: هدف فراکسیون امید از این دیدار تشریک مساعی در خصوص مسائلی است که مردم و مسئولان باید در زمان محاصره اقتصادی هماهنگی و همدلی داشته باشند. اگر قرار بر این است که در محورهایی در کنار دولت روحانی قرار بگیریم باید یکسری نگرانی‌هایی که خودمان داریم برطرف شود.

وی در همین خصوص افزود: این نگرانی‌ها بیشتر به دو نکته بر می‌گردد. مورد اول این است که آیا دولت توانسته تدابیر لازم را در زمان محاصره اقتصادی داشته باشد و اگر توانسته، این تدابیر شامل چه مواردی می‌شود. مورد دوم این است که آیا این بحث ناکارآمدی که هم‌اکنون در مسائل دولتی مطرح شده است به تصمیمات وزرا و قدرت اجرایی آنان بر می‌گردد یا به مسائلی که برای دولت حاشیه ساز شده‌اند مربوط است.

این عضو فراکسیون امید، تصریح کرد: این موارد باید برای این فراکسیون روشن شود تا بدانیم اگر قرار است از دولت حمایت کنیم در چه راستایی باید حرکت کنیم. احساس می‌کنیم در بسیاری از موارد دولت نتوانسته خوب کار کند که یا نخواسته و یا نگذاشته‌اند که کار کند. این موارد باید باز شود تا ببینیم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

عابدی ادامه داد: برای مثال دولت در رابطه با ارز و طلا خوب کار نکرد. اعتقاد داریم سیاست‌هایی که در رابطه با کنترل ارز اتخاذ شد دیر هنگام بود و باید سه ماه زودتر اتفاق می‌افتاد. از قبل دولت اعلام کرده بود که آمادگی لازم برای خروج آمریکا از برجام را دارد، بنابراین باید مشخص شود این آمادگی چه بوده است؟ 

وی افزود: در رابطه با سیاستی که در خصوص طلا اتخاذ شد این سیاست ناقص بود. جای سؤال دارد که چگونه یک بخشنامه ناقصی صادر می‌شود که شما می‌توانید سکه بخرید، اما مشخص نکرده‌اند که چه کسانی می‌توانند سکه بخرند. افراد حقیقی باید بخرند یا حقوقی؟ مشخص نیست که تعاونی‌های اعتباری رفته‌اند سکه خریدند یا صندوق‌های قرض‌الحسنه، آدم‌های عادی یا بانک‌ها؟ باید از قبل این نکات را مشخص می‌کردند، نباید به شکل "گلوبال" طلا را برای حراج می‌گذاشتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در رابطه با سیاست ارزی هم‌اکنون مشکل ارزی نداریم و ذخایر ارزی کافی داریم. اما مشکل اسکناس در داخل کشور داریم و این مشکل پدیده جدیدی نیست. نزدیک به 30 سال است که به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا همیشه این مشکلات را داشته‌ایم، اما در پسا برجام می‌توانستیم سیاست ارزی تدوین کنیم تا مجبور نباشیم اسکناس نقد دست متقاضیان اسکناس بدهیم. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در همین خصوص افزود: چه دلیلی دارد به یک میلیون نفر که به مسافرت می‌روند به هرکدام چند هزار دلار در ایام عید نوروز بدهیم. اگر حساب دقیق بکنیم این تعداد مسافر چند تریلی دلار از کشور خارج کرده‌اند. می‌توانستند به این مسافران خدمات سنتی ارائه نکنند و از روش‌های جدید بهره می‌بردند. ایران حساب در ترکیه، مالزی و 20 کشور دنیا دارد، می‌توانستند در این 20 کشور 20 حساب داشته باشند و کارت اعتباری صادر می‌کردند و وقتی به مسافر یا دانشجو ارزی تعلق می‌گرفت به جای اینکه اسکناس ببرد با کارت اعتباری خود در آن کشور نیازش را برآورده می‌کرد.

عابدی گفت: این موارد برنامه‌ریزی پیچیده‌ای نیاز ندارد. وقتی من به عنوان یک مشتری یا مراجعه کننده می‌توانم چنین پیشنهادی بدهم چرا بانک مرکزی نمی‌تواند چنین پیشنهادی داده باشد؟ اگر بگوییم تخصص این امور را ندارند حرف بعیدی زده‌ایم، اما اینکه چرا نخواسته‌اند و موقعیت کشور را به این مرحله رسانده‌اند جای سؤال دارد و این پرسش‌ها باید روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: البته مواردی را که بنده مطرح کردم جز انتظاراتم است و سخنگوی فراکسیون امید نیستم که بخواهم دیدگاه‌های فراکسیون را مطرح کنم. این دیدگاه‌های فردی است که بنده انتظار دارم اعضای هیات رییسه فراکسیون امید از رییس جمهور بپرسند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر بنده در این جلسه حضور داشتم یک سوال مهم از رییس جمهور در این خصوص که چرا در مدیریت زاینده‌رود اراده‌ای وجود ندارد می‌پرسیدم. چرا دولت دهم نتوانست در زاینده‌رود مدیریت صحیحی اعمال کند و چرا هم‌اکنون که تقسیم ظالمانه آب در منطقه زاینده‌رود در حال انجام است دولت سکوت می‌کند؟ دولت هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه و تقسیم ظالمانه آب این رودخانه ندارد و اقدام عملی در این خصوص نمی‌کند. 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار