رئیس جمهور آمریکا فشارهای خود برای خلع سلاح فوری کره شمالی را کاهش داده است.
کد خبر: ۶۳۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 18 July 2018

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فشار برای خلع سلاح فوری و سریع کره شمالی را کاهش داده و اعلام کرده است که هیچ ضرب الاجلی برای خلع سلاح وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، پس از افزایش شک و تردیدها درباره چشم انداز خلع سلاح کره شمالی، پیونگ یانگ یک گام بیشتر برای اجرای تعهدات نشست سنگاپور برداشته است و حاضر شده تا بقایای اجساد نظامیان آمریکایی را که در جریان جنگ کره کشته شدند، بازگرداند.

پیش بینی می شود کره شمالی هفته آینده بقایای اجساد 55 نظامی آمریکایی را تحویل دهد. ترامپ گفته است که ایالات متحده به مذاکره با کره شمالی در خصوص آینده برنامه تسلیحات هسته‌ای ادامه می دهد و این مذاکرات خیلی خیلی خوب پیش می رود.

رئیس جمهور آمریکا افزود: هیچ عجله‌ای برای سریع انجام شدن این روند نداریم چرا که کره شمالی طی 9 ماه گذشته هیچ موشک بالستیکی را آزمایش نکرده است. ما هیچ گونه محدودیت زمانی نداریم. ما هیچ محدودیت سرعتی نداریم.

وی این اظهارات را روز سه شنبه در دیدار با اعضای کنگره بیان کرده است. ترامپ اظهار داشت: ما تنها در چارچوب روند حرکت می کنیم و روابط بسیار خوب است.

این در حالی است که ترامپ بلافاصله پس از دیدار تاریخی با رهبر کره شمالی در سنگاپور تاکید کرد که روند خلع سلاح کره شمالی بسیار سریع خواهد بود.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز پیش از این ادعا کرده بود که بخش عمده برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی کره شمالی را می‌توان ظرف مدت یک سال برچید.

این در حالی است که وزارت خارجه کره شمالی با انتقاد شدید از اظهارات و درخواست‌های مقام‌های آمریکایی، این درخواست‌ها را شبیه درخواست‌های گروه‌های گانگستری دانست و آن را محکوم کرد.

هنوز بسیاری از کارشناسان سیاسی و مقام‌های آمریکایی نسبت به تعهد کره شمالی برای برچیدن برنامه‌های تسلیحاتی و اتمی شک و تردید دارند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار