فرماندار کاشان با بیان اینکه کنگره عظیم حج فرصتی برای مبادله افکار و گفت‌وگو بین مسلمانان است، گفت: امروز ایران بیش از هر زمان دیگر نیاز به ارائه چهره‌ای متفاوت از اسلام دارد.
کد خبر: ۶۳۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 17 July 2018
به گزارش تابناک اصفهان : حمیدرضا مومنیان در دیدار با کارگزاران حج 97 شهرستان های کاشان و آران و بیدگل که در محل فرمانداری کاشان برگزار شد، با بیان اینکه سوای از مباحث فردی و برکات معنوی سفر حج به عنوان اعمالی واجب و توصیه شده، دارای ابعاد دیگری در حوزه اجتماعی- سیاسی از صدر اسلام بوده است، اظهار کرد: این فریضه بعد از انقلاب اسلامی همواره مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و در این زمان نیز از حساسیت بیشتری برخوردار است.
 
وی با اشاره به اینکه در حقیقت زائران و کارگزاران حج، سفرای نظام جمهوری اسلامی هستند، بنابراین باید مراقبت کرد تا هیچ‌گونه مباحث تفرقه‌انگیز در این آیین عبادی سیاسی رخ ندهد، افزود: باید دقت کنیم تا یک رفتار به ظاهر متعارف موجب تفسیر نادرست از سوی سایر مذاهب نشود چرا که این موضوع در عصر ارتباطات امروزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ممکن است با انتشار سریع یک محتوا در فضای رسانه‌ای و مجازی، تصویری غلط از ایرانیان نزد افکارعمومی جهان شکل گیرد.
 
فرماندار کاشان افزود: اداره حج و زیارت کاشان از ادارات موفق و بنام سطح شهرستان و استان بوده و باعث خرسندی است که مباحث وحدت‌آفرین که انسجام و نظم را در پی دارد، از ابتدا برای زائران خانه خدا طرح و بیان می‌شود.
 
وی کنگره عظیم حج را فرصتی برای مبادله افکار و گفت‌وگو بین مسلمانان دانست و گفت: امروز ایران بیش از هر زمان دیگر نیاز به ارائه چهره‌ای متفاوت از اسلام دارد، اگر حرمت بین مسلمانان حفظ شود بسیاری از مشکلات و انحرافات در جهان اسلام رخ نمی‌دهد.
 
مومنیان تصریح کرد: به گفته متولیان حج و زیارت کشور، کاروان‌های منطقه کاشان در مقایسه با سایر مراکز استان‌ها از نظم و انضباط بهتر و بیشتری برخوردار هستند و امیدواریم امسال نیز با برنامه‌ریزی و درایت عوامل سختکوش و مدیران خوشنام این کاروان‌ها، سفری پربرکت و عاری از هرگونه حادثه را داشته باشند.
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار