مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد
مدیرکل بهزیستی مازندران از احداث اولین مرکز 16 مختص بانوان واستخر معلولان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 17 July 2018

احداث اولین مرکز 16 مختص بانوان و استخر معلولان در مازندرانبه گزارش خبرنگار ما دکتر سعید آرام طی نشستی با خبرنگاران، با اشاره به شعار امسال بهزیستی" بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن" اظهارکرد: در برنامه ششم توسعه مسئولیت سلامت اجتماعی به سازمان بهزیستی واگذار شده و با توجه به وجود آسیب های اجتماعی افزایش اگاه سازی و آموزش های نوین را از سوی این سازمان در اختیار مردم جامعه قرار می گیرد.

عضو شورای اداری مازندران ازافتتاح استخری ویژه برای معلولین در هفته بهزیستی خبر داد و افزود: بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال برای پروژه های بهزیستی هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران ازافتتاح ۱۱۵ واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: از آغاز کار دولت تدبیر و امید برای 2هزار و ۸۰۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی احداث مسکن صورت گرفته است.

عضوشورای اداری مازندران به احداث مسکن برای خانواده های بیش از دو معلول اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد از پروژه ها تحویل خانواده ها شده و مابقی نیز در حال ساخت است.

مدیرکل بهزبستی مازندران با بیان اینکه بهزیستی عنایات ویژه ای به خانواده های معلولان دارد گفت ؛ در حوزه خانواده های دو معلول کمبود اعتبار نداریم،
وی تصریح کرد یکی از مشکلات ما در استان کمبود زمین است که با رایزنی انجام شده با مسکن و شهرسازی دو زمین در اختیار بهزیستی قرار گرفته است که در آن دو ساختمان ۱۲ واحدی احداث شده است؛همچنین خانواده های دارای دو معلول، فاقد مسکن و دارای زمین بدون هیچ محدودیتی می توانند از تسهیلات بهزیستی بهره مند شوند.

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای بیش از ۱۲ هزار نفر و با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد خبرداد.

آرام به احداث اولین مرکز ۱۶ مختص بانوان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز برای معتادان متجاهر و بی خانمان که مرکزی نداشتند در هفته بهزیستی احداث می شود، همچنین اولین خانه سلامت روزانه با عنوان «نگاه مهر» برای دختران آسیب دیده و در معرض آسیب افتتاح شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران از افتتاح مرکز بازپروری زنان آسیب دیده در شهرستان آمل خبر داد و بیان کرد: مرکز نگهداری دختران بی سرپرست در بابل با همت خیرین و مبلغ ۴ میلیارد تومان افتتاح می شود.

آرام با بیان این که در حال حاضر ۱۹ مرکز ژنتیک در شهرهای مختلف افتتاح شده است، یادآور شد: یکی از برنامه های بهزیستی راه اندازی بنیاد ژنتیک بوده است که خیری برای احداث آن به ما مراجعه و اعلام آمادگی کرده است؛ در حال حاضر در مازندران کمبود آزمایشگاه ژنتیک نداریم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان این که در حوزه کودکان کار و خیابانی نیازمند همکاری و همیاری سایر دستگاه ها هستیم، خاطر نشان کرد: بهزیستی وظیفه ساماندهی کودکان کار را دارد و مسئولیتی در قبال جمع آوری آن ها ندارد.

آرام با شاره به این که راستای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی امسال تسهیلات قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای و آمادگی شغل نیز برای جامعه هدف در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دو هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه قرار دارند، افزود: دو هزار و ۴۰۰ نفر از زنان روستایی نیز تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از مشکلات معلولان را هزینه های درمانی دانست و ادامه داد: تاکنون برای 6 هزار نفر از مددجویان بهزیستی بیمه تکمیلی منعقد شده و چهار هزار نفر نیز به این رقم افزوده می شود.

آرام در حوزه اشتغال جامعه هدف کار گفت: حمایت های زیادی انجام شده و در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی 20میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در بحث مهارت های زندگی مهم ترین علت طلاق را نداشتن اگاهی دانست و افزود: برای کاهش طلاق در جامعه آموزش پیش از ازدواج برای زوجین اجباری شد.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران تصریح کرد: خدمات مشاوره ای از سال 92 تا سال 96 برای زوجین ارائه گردید که منجر به سازش برای 6هزار مورد شد .

آرام همچنین در بحث واگذاری قاجارخیل ساری به بهزیستی گفت: 4مرکز ماده 16 برای معتادین متجاهر در نظر گرفته شده و مرکز قاجار خیل ساری که معتادین متجاهر در آن هستند، نیز به بهزیستی واگذار شده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش معضل کودک آزاری در جامعه یادآور شد: در سه ماهه اول سال 97، 157 مورد کودک آزاری اطلاع داده شد؛در این راستا 27هزار و 600 تماس در سال 96مرتبط با بهزیستی با تلفن 123 گرفته شده که 450 تماس کودک آزاری، 40درصد جسمی، 20درصد غفلت خانواده، 12درصد جنسی، 10درصد روانی، 13درصد اعتیاد بوده که از میان کودکان آسیب دیده برای170 کودک مشاوره روانشناسی گذاشته شد، بیشترین آزار گزارش شده توسط والدین و بستگان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار