کد خبر: ۶۳۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹ 17 July 2018

تابناک / نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه کار نمایندگان مجلس عزل و نصب مدیران دستگاه‌های اجرایی نیست، افزود: این امر از ادوار گذشته به یک عرف در بین نمایندگان مجلس تبدیل ‌شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، ولی داداشی، نماینده مردم آستارا در خانه ملت ( 23 تیر) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان که در محل دفتر مراجعات مردمی برگزار شد، اظهارکرد: خبرنگاران زبان گویای مشکلات مردم هستند.

 

وی با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به مردم همیشه از انتقادات، پیشنهادات و ایده های خبرنگاران و اصحاب رسانه بهره برده ام، افزود: نظریات و ایده های شما را در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به مردم به مسئولین کشوری و استانی انتقال داده ایم.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه روادید و گذر مرزی یکی از مطالبات به حق و جدی مردم آستارا است، تصریح کرد: غفلت و کوتاهی در رابطه با پیگیری گذر مرزی از ناحیه وزارت امور خارجه کشورمان است.

 

داداشی به برگزاری سه نشست تخصصی خود در این رابطه با وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و گفت: وزیر امور خارجه در هرسه نشست قول حل این مسئله را داده بودند که تاکنون نتوانسته‌ اند به وعده خود عمل کنند.

 

وی مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را خوب دانست و خاطرنشان کرد: مناسبات و ظرفیت‌ های بسیار خوبی بین مردم و دولت آذربایجان و کشورمان وجود دارد.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد وجود این مناسبات و ظرفیت‌ها در برطرف شدن مشکل گذر مرزی اتباع جمهوری اسلامی ایران نقش تاثیرگذار داشته باشد.

 

داداشی با بیان اینکه عملکرد مجلس دهم نمره خوبی ندارد، افزود: برخی از نمایندگان خانه ملت به‌ جای اینکه از حقوق مردم دفاع کنند و مطالبات مردم را پیگیر باشند در برابر اقدامات نسنجیده دولت کوتاهی می‌کنند و سنگ دولت را به سینه می‌زنند.

 

وی با اشاره به اینکه دولت در راستای ایفای قانون باید از مجلس تمکین کند، تصریح کرد: یکی از آسیب‌های که تمام دولت‌ها، مجلس‌ ها و مردم را تهدید می‌کند این است که دولت با لابی ‌گری اقتصادی و معنوی افراد خود را وارد مجلس شورای اسلامی می‌کند.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه این نقطه ‌ضعف در مجلس دهم بیش از دیگر مجلس ‌ها است، گفت: نمایندگان خانه ملت در برابر اقدامات دولت خیلی کوتاهی می‌کنند.

 

داداشی اظهارکرد: متاسفانه به دلیل وجود پاره ‌ای از ملاحظات ازجمله حمایت دولت از برخی از داوطلبان نمایندگی مجلس قبل از برگزاری انتخابات، افرادی به ‌جای نمایندگی از مردم در حمایت از دولت وارد مجلس شده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه کار نمایندگان عزل و نصب مدیران دستگاه‌های اجرایی نیست، افزود: این امر از ادوار گذشته به یک عرف در بین نمایندگان مجلس تبدیل ‌شده است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت با بیان اینکه وظیفه کمیسیون اصل 90 مجلس رسیدگی به شکایت از طرز کار قوای سه‌ گانه است، تصریح کرد: بیشترین شکایت ارسالی به کمیسیون اصل 90 مجلس مربوط به شهرداری‌ های کشور است.

 

داداشی خاطرنشان کرد: این امر آن را نشان می‌دهد یک نارضایتی عمومی از طرز کار شهرداری‌ ها در کشور وجود دارد که این مسئله باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی به روند احداث مرکز درمان بستر بخش لوندویل بندر آستارا اشاره کرد و افزود: ساخت این مرکز دچار بروکراسی ‌های اداری شده به طوری که پیش از این تخریب ساختمان سابق مرکز بهداشت این بخش 6 ماه طول کشید.

 

داداشی با اشاره به اینکه درمان بستر بخش لوندویل بندر آستارا با مشارکت دولت و با اعتبار بنیاد علوی در دست ساخت است، تصریح کرد: در راستای ساخت این مرکز، بنیاد علوی حدود پنج ‌میلیارد تومان قصد سرمایه ‌گذاری دارد و تجهیزات این مرکز نیز از سوی دولت تامین می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مردم روستاهای خان ‌حیاطی و شیلات‌ محله بخش لوندویل بندر آستارا از نعمت گاز بی‌ بهره هستند، افزود: هر یک ‌هزار متر لوله‌گذاری حدود 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در این رابطه پس از برگزاری جلسات 10 گانه وزیر نیرو قول داده‌اند تا پایان امسال بودجه این پروژه تامین شود.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس به احداث بزرگترین سد لاستیکی کشور و استان گیلان بر روی رود خانه ملاهادی خانه‌های آسیاب اشاره و تصریح کرد: این سد پس از بهره‌ برداری با ظرفیت یک میلیون و هزار مترمکعب آب، 70 درصد از مشکل آب شرب شهرستان آستارا را برطرف می‌کند.

 

داداشی با اشاره به اینکه در روستاهای ویرمونی، کانرود، عنبران و دربند با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و در اوج پیک مصرف به ویژه در فصل تابستان، آب شهر بندر آستارا نیز با مشکل قطعی و افت فشار مواجه است، گفت: در راستای احداث یک سد دیگر روی رودخانه چلوند بخش لوندویل نیز در حال پیگیری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار