مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:
تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در حال حاضر برخی مولفه‌های اسلامی شهر اصفهان وزن سنگینی دارند و بیشتر مورد توجه قرار گرفته و برخی دیگر از دید مسئولان مغفول مانده است.
کد خبر: ۶۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 17 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی پیش از ظهر پنجشنبه در یازدهمین نشست تخصصی شهر‌اندیشی با موضوع مؤلفه‌های شهروندی دین که توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، با اشاره به لزوم پژوهش در انجام کارهای فرهنگی اظهار داشت: پژوهش می‌تواند در اجرا و برنامه‌ریزی صحیح برنامه‌های فرهنگی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشار ه به اینکه هر کجا علم حضور داشته باشد مدنیت نیز معنا پیدا می‌کند، ابراز داشت: از این رو باید توجه داشت که اداره کردن شهر نیز باید بر اساس علم باشد تا فضای حاکم برآن به سوی مدنیت سوق پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان توسعه و پیشرفت را دو مقوله جدا از هم عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا باید توجه داشت که امروزه در بحث توسعه صنعت حرف اول را می‌زند و این در حالی است که مولفه‌هایی همچون تقوا و عدالت محوری پیشرفت را رقم می‌زنند.

وی توجه به آموزه‌های دینی برای تعریف یک شهروند خوب را ضروری عنوان کرد و گفت: جغرافیای ارزشی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید توجه داشت که ایجاد جغرافیای ارزشی در شهر می‌تواند زمینه ایجاد شهر اسلامی را فراهم آورد.

جغرافیای ارزشی در اصفهان پیاده شود

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه جغرافیای ارزشی دارای مولفه‌های متعددی است که باید در فضای شهر اصفهان پیاده شود، گفت: در حال حاضر برخی مولفه‌های اسلامی سطح شهر اصفهان وزن سنگینی دارند و بیشتر مورد توجه قرار گرفته و برخی دیگر از دید مسئولان مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه ایمان به خدا و روز قیامت پایگاه سنجش اعتقادی انسان‌هاست، افزود: از این رو باید توجه داشت که عقل به سمت خدامحوری پیش می‌رود و چنانچه این روند را با شهوت جایگزین نکند عدالت محوری در جامعه رشد می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درادامه با بیان اینکه مردم کشور ما برخلاف مردم برخی از کشورهای بیگانه همچون نیوزیلند چند چهره شده‌اند و این امر آرامش را در جامعه رو به نزول می‌برد، ادامه داد: در این راستا باید یادآور شوم که نبود شناخت صحیح از شهروند مطلوب از موانع تحقق شهروند مطلوب دینی است.

حجت‌الاسلام ارزانی بازتعریف شهروند مطلوب دینی در کشور را امری مهم خواند و ابراز داشت: ایجاد سیستم و ساز و کار مناسب برای تعریف شهروند مطلوب دینی ضرورت دارد و این در حالی است که قوانین وضع شده در کشور از هارمونی مناسبی برای تحقق این امر برخوردار نیستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی در حال حاضر با حمایت‌های مالی می‌توانند به گسترش مولفه‌های شهروند مطلوب دینی کمک کنند، افزود: البته باید توجه داشت که این کمک‌ها باید متمرکز باشد و در این زمینه همکاری لازم را با ارگان‌های ذی‌ربط داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار