معاون حمل و نقل اداره کل راهداری یزد خبر داد؛
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: با هماهنگي‌هاي انجام شده، مراكز معاينه خودرو به ناوگان حمل و نقل زائران اربعين خدمات ويژه ارائه خواهند داد.
کد خبر: ۶۳۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 16 July 2018

«محمد حاجي‌ صفري» در جلسه كارگروه حمل و نقل و سوخت ستاد اربعين استان يزد با ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در راستاي برنامه‌ريزي سفر امن براي زائران اربعين امسال، اظهار كرد: هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه‌هاي مختلف و تشكل‌هاي صنفي، مديران فني و مديران شركت‌هاي حمل و نقل انجام شده و اميدواريم امسال اياب ذهاب ايمن و مطمئني براي زائران اربعين داشته باشيم.

وي با اشاره به بخشي از هماهنگي‌هاي در دست انجام، عنوان كرد: با مراكز آموزشي و پادگان‌ها هماهنگي خواهد شد تا در بازه زماني سفر زائران اربعين، ترخيص نداشته باشند و ترخيص‌ها را به قبل يا بعد اين سفر موكول كنند.

حاجي صفري از برنامه‌ريزي براي اعزام اتوبوس‌ها از مبدأ يزد به مقصد چذابه خبر داد و افزود: از آنجا كه زائران استان يزد از طريق مرز چذابه وارد خاك عراق مي‌شوند، مجوزهاي لازم براي سفر اتوبوس‌ها نيز به اين مرز صادر خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به اهميت اطلاع‌رساني به مردم و زائران، عنوان كرد: براي برقراري ارتباط با زوار، علاوه بر اطلاع‌رساني‌هاي مرسوم، سامانه پيامكي 300143 و 110120 براي مسافران در نظر گرفته شده، همچنين شماره 141 نيز سامانه‌اي براي اطلاع‌رساني مشكلات احتمالي سفر، راننده و خودرو به پليس راه است.

حاجي صفري ادامه داد: در اين ايام، كشيك‌هايي هم در ترمينال‌ها و هم در پاسگاه‌هاي پليس راه و هم در مرز چذابه خواهيم داشت تا خدمت‌رساني به شكل مطلوب‌تري انجام شود.

وي از استقرار موكب‌هاي بدرقه و استقبال از سوي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد خبر داد و اظهار كرد: موكب بدرقه در پليس راه يزد - شيراز و موكب استقبال از عصر اربعين در پليس راه فراغه، مستقر مي شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنين از افزايش تعداد مديران فني شركت‌هاي حمل و نقل در ترمينال‌ها خبر داد و افزود: در شرايط عادي سه مدير فني در ترمينال مستقر هستند كه در ايام سفرهاي اربعين اين تعداد به شش نفر افزايش خواهد يافت.

وي از استقرار گشت‌هاي محسوس و نامحسوس با همراهي پليس راه در محورهاي تردد خبر داد و اظهار كرد: در مرز چذابه نيز هم نمايندگان اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و هم نمايندگان انجمن صنفي شركت‌هاي حمل و نقل و رانندگان مستقر هستند.

حاجي صفري يادآور شد: هماهنگي‌هايي نيز با نمايندگان حج و زيارت داشته‌ايم كه تا حد امكان كاروان‌ها به صورت دربست اقدام به تامين اتوبوس كنند تا زائران براي برگشت نيز با مشكلي مواجه نشوند.

وي ادامه داد: همه مراكز صدور معاينه فني خودروها نيز در اين ايام به وسايل نقليه سنگين به ويژه اتوبوس‌ها خدمات ويژه خواهند داد تا كار حمل و نقل مسافر با اطمينان بيشتري انجام شود.

حاجي صفري با تاكيد بر اهميت اطلاع رساني و راهنمايي مردم و زائران در مرز، عنوان كرد: در تلاش هستيم تا براي بخشي از پاركينگ مسافربري چذابه كه براي زائران يزدي در نظر گرفته شده، مجوز يك بالن را دريافت كنيم تا مسافران به راحتي بتوانند مكان توقف خودروهاي خود را تشخيص دهند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار