کارشناس مذهبی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س):
تابناک چهارمحال وبختیاری- کارشناس مذهبی گفت: یک بانوی ایرانی اگر برای حیا، عفت و حجاب خود اهمیت قائل نباشد امنیت خود را به خطر انداخته و آثار روحی و روانی گریبان‌گیر او می‌شود.
کد خبر: ۶۳۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 15 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) و فرارسیدن روز دختر گفت: یکی از خصوصیاتی که حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت زهرا (س) داشتند؛ عفاف، حجاب، پاکدامنی و نجابت آن‌ها بود که زبانزد خاص و عام است.
کارشناس مذهبی اظهار کرد: اگر زندگی‌نامه و روایات ائمه اطهار(ع) را بررسی کنیم متوجه اهمیت بحث عفت و حیا در زندگی آن‌ها می‌شویم.
وی عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) نگاه خود را از نامحرم می‌پوشاندند و حریم و حرمت‌ها را رعایت می‌کردند.
حسینی با بیان روایتی گفت: همسایه‌ها هیچ‌وقت متوجه حضور حضرت زهرا (س) در منزل نمی‌شدند؛ اما این دلیلی بر اجتماعی نبودن و عدم ارتباط با دیگران نبوده‌ است بلکه حیا، عفت و پاکدامنی حضرت به حدی بود که کسی متوجه حضور ایشان در منزل نمی‌شد.
کارشناس مذهبی با بیان اینکه عفاف مسئله مهم‌تری نسبت به حجاب است، افزود: مشکلی که امروز به معضل تبدیل شده است عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه است که باعث به خطر افتادن دختران و زنان شده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: یک بانوی ایرانی فارغ از مسائل اعتقادی و مذهبی که دین بر آن تأکید دارد؛ اگر برای حیا، عفت و حجاب خود اهمیت قائل نباشد امنیت خود را به خطر انداخته و آثار روحی و روانی گریبان‌گیر او می‌شود.
حسینی با بیان اینکه عفاف یک درجه بالاتر از حجاب قرار دارد، تصریح کرد: حجاب و عفاف باید در کنار هم رعایت شود؛ برخی افراد حجاب دارند ولی عفاف نه و برخی عفاف دارند ولی حجاب ندارند.
کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه مردان و زنان هر دو باید عفت را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: مرد باید عفت داشته باشد؛ نگاه خود را حفظ کند و نسبت به محرم و نامحرم و روابط اجتماعی مقید باشد.
وی افزود: ثمره رعایت عفاف و حجاب ایجاد امنیت برای فرد، خانواده و جامعه است و اولین گروهی که می‌تواند سلامت جامعه را تضمین کند بانوان هستند.
حسینی اظهار کرد: اگر یک خانواده مقید به عفت و حیا باشد کسی جرأت تخطی پیدا نمی‌کند.
کارشناس مذهبی با بیان اینکه در قرآن مجید ابتدا به رعایت عفاف توسط بانوان اشاره شده است، گفت: بیشترین مشکلات در جامعه مربوط به زنانی است که خود را در معرض دید دیگران قرار می‌دهند اما کسی که عفت و حجاب را رعایت می‌کند مورد تهدید و آزار قرار نمی‌گیرد.
وی گفت: خانواده بیشترین مسؤولیت را نسبت به دختران دارد زیرا باید ارتباطات و پوشش دختر توسط خانواده کنترل شود تا سلامت خانواده و جامعه حفظ شود.
حسینی اظهار کرد: دختران نقش بسیاری در خانواده دارند و می‌توانند خانواده خود را از نظر روحی، روانی و مالی حمایت کنند و با رفتار خود الگویی برای اعضای خانواده باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار