پنج شنبه گذشته 3 پروژه در حوزه آب و فاضلاب در شیروان مورد بهره برداری و کلنگ زنی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۳۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 14 July 2018

پنج شنبه گذشته 3 پروژه در حوزه آب و فاضلاب در شیروان مورد بهره برداری و کلنگ زنی قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ما، این پروژه ها شامل آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب کوی وحدت (مسکن مهر شیروان) با اعتبار 17 میلیارد و 800 میلیون ریال، آغاز بهره برداری از چاه های آهکی شماره یک و 2 گرزو با اعتبار 17 میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی پروژه حفر و تجهیز خط انتقال آب شهر زیارت با اعتبار 820 میلیون ریال بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی در حاشیه آیین کلنگ زنی شبکه جمع آوری فاضلاب کوی وحدت با بیان این که هدف گذاری اجرای این پروژه 8 ماه است تصریح کرد: تصفیه خانه فاضلاب شیروان با ظرفیت 12 هزار مترمکعب با سرمایه بیش از 28 میلیارد تومان به صورت BOT تا پایان سال 97 مورد بهره برداری قرار می گیرد که در همین خصوص این شرکت تکلیف دارد فاضلاب خام سطح شهر را جمع آوری کند و به تصفیه خانه تحویل دهد.
«ساقی» از پیگیری پروژه ای خبر داد که با تخصیص اعتبار آن شبکه فاضلاب شیروان تکمیل می شود و ابراز کرد: برای اولین بار در استان از محل ماده 56 پیگیر اختصاص 78 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شبکه فاضلاب شیروان هستیم که مجوزهای آن نیز گرفته و طرح از وزارت نیرو خارج و به سازمان برنامه منتقل شده است و با تحقق این اعتبار دیگر اجرای شبکه فاضلاب شیروان مانند بجنورد و اسفراین طولانی نخواهد شد.
وی در حاشیه بهره برداری از یکی از چاه های آهکی گرزو نیز اظهار کرد: شهر شیروان در پیک مصرف 380 لیتر مصرف دارد که توان تولید ما در حال حاضر 250 لیتر است و با بهره برداری از این چاه 40 لیتر به این توان اضافه می شود و با انتقال آب به مخزن می توانیم پیک مصرف را نیز مدیریت کنیم.وی افزود: امسال اولین سالی است که روند مصرف آب شرب در استان کاهش داشته و منفی بوده است.
وی از برنامه ساخت مخزن 2 هزار مترمکعبی در زیارت و مخزن هزار مترمکعبی در قوشخانه برای سال 97 خبر داد و افزود: یک مخزن 10 هزار مترمکعبی نیز با اعتبار 15 میلیارد تومان در شیروان ساخته خواهد شد که با ساخت این مخزن سیفتی (safety) آب شرب شیروان بالا می رود.
«عزیزی»، نماینده مردم شیروان نیز در حاشیه آیین کلنگ زنی شبکه جمع آوری فاضلاب کوی وحدت با گلایه از وضعیت مسکن مهر شیروان گفت: جانمایی مسکن مهر شیروان غلط بود و همین موضوع باعث افزایش هزینه ها شده، اما دیگر چاره‌ای نداریم و باید طرح را تکمیل کنیم./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار