استاندار اصفهان در جلسه معاونان و مسؤولان آموزش ابتدایی و آموزش و پرورش عشایر کشور از غفلت در استقلال اقتصادی کشور حسرت خورد و معتقد است که اگر چنین شده بود امروز آسیب‌پذیری کمتری داشتیم.
کد خبر: ۶۲۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 14 July 2018

به گزارش تابناک : محسن مهرعلیزاده صبح امروز در جلسه معاونان آموزش ابتدایی و مسؤولان آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن در نظر دارد نسبت به گذشته فشار بیشتری به ما وارد کند و اگر نسبت به استقلال اقتصادی خود بیشتر توجه کرده بودیم، میزان آسیب‌پذیری کمتری داشتیم هر چند که نگران نیستیم چرا که در 40 گذشته نیز از این موارد زیاد داشتیم.

وی ادامه داد: استان اصفهان در ابعاد مختلف آموزش و پرورش با روحیه کمال‌جویی و تعالی‌جویی بارز است و این ویژگی هرچند در وجود همه انسان‌هاست اما این موضوع در استان اصفهان بیشتر از سایر استان‌هاست و فرصتی است که باید غنیمت شمرده شود.

استاندار اصفهان با بیان این‌که گاهی در انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی و اجتماعی، کلان صحبت می‌شود، بیان کرد: این کلی‌گویی مسائل خوب است اما چیزی به دانش‌آموزان اضافه نمی‌کند، در مسائل مختلفی چون پایبندی به اخلاق اسلامی و اخلاق اجتماعی و بازیابی هویت ایرانی و اسلامی، به مسائل معمولی پرداختن توحید، اقتصاد، اجر نهادن به تلاش و کوشش برای تولید کمتر توجه شده است.

وی با بیان این‌که رؤسای جمهور قبلی آمریکا نیز که کمی باهوش‌تر و باتدبیر بیشتری بودند، نتوانستند اقدام شدیدی علیه ایران انجام دهند، مطرح کرد: نسل برخاسته از انقلاب تمام ترفندهای 40 سال گذشته دشمن را یاد گرفته است و کسی بی‌عقل‌تر از قبلی‌ها اعلام کرده است که می‌خواهد چه کند اما نمی‌تواند.

مهرعلیزاده با تأکید بر این‌که اگر روی استقلال اقتصادی کار کرده بودیم امروز ناراحت اقدامات دشمن نبودیم، یادآوری کرد: زمانی که شیرهای نفت را ببندیم تازه استقلال اقتصادی کشور شروع می‌شود چرا که آن روز قابلیت‌های واقعی مردم مشخص می‌شود اما امروز که معتاد درآمدهای نفتی هستیم با تزریق این درآمدها سرپا هستیم اما اگر این تزریق قطع شود تازه به توانمندی‌های خود می‌رسیم.

وی خطاب به مدیران آموزش ابتدایی، خاطرنشان کرد: در کنار مفاهیم آموزشی و تربیتی که به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، لزوم استقلال اقتصادی را نیز به آن‌ها گوشزد کنند تا دانش‌آموزان بدانند در آینده چگونه با یک کارآفرین و سرمایه‌گذار برخورد کنند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار