مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت : تا به امروز 2 هزار و 600 نفر از حجاج در شهر اصفهان و بیش از این تعداد هم در سطح شهرستان‌های استان واکسن مننژیت را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۶۲۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 13 July 2018

به گزارش تابناک : با بیان این‌که تزریق واکسن مننژیت از اول تیرماه آغاز شده است، اظهار داشت: تمامی متقاضیان حج در سال جاری جهت تزریق این واکسن، می‌توانند تا 25 تیرماه به مراکز واکسیناسیون هلال‌احمر در سراسر استان مراجعه کنند.

وی با بیان انجام معاینات حجاج و تزریق واکسن مننژیت جهت تشرف به حج تمتع سال جاری در سراسر استان، افزود: واکسن مننژیت زائران حداقل دو هفته قبل از سفر آن‌ها باید تلقیح شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در ادامه عنوان داشت: به دلیل توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی در خصوص بیماری مننژیت، هر ساله زائران حج تمتع قبل از اعزام باید در برابر این بیماری واکسینه ‌شوند.

وی توصیه کرد: افراد با سابقه بیماری‌های خاص و یا مبتلا به امراض قلبی، تنفسی، دیابت و حتی افراد مسن، حتماً با نظر پزشک کاروان و در صورت نیاز به تزریق واکسن پنوموواکس هم اقدام کنند.

مؤمنی همچنین اعلام داشت: انجام معاینات حجاج استان اصفهان جهت تشرف به حج تمتع سال جاری در سراسر استان توسط پزشکان کاروان‌ها انجام شده و این معاینات در 40 کاروان توسط 20 پزشک در اصفهان و 5 کاروان توسط 2 پزشک در شهرستان کاشان و با هدف تأیید استطاعت جسمی زائران بیت‌الله‌الحرام صورت پذیرفته است .

وی با ذکر این‌که تعداد کل زائران خانه خدا استان اصفهان در سال جاری حدود 6 هزار و 500 نفر است، ابراز داشت: تا به امروز 2 هزار و 600 نفر از حجاج در شهر اصفهان و بیش از این تعداد هم در سطح شهرستان‌های استان واکسن مننژیت را دریافت کرده اند.

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان این‌که سفر حج تمتع با توجه به اهمیتی که دارد، همواره مورد تأکید ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین قرار داشته است، توصیه کرد: معاینات پزشکی و در اختیار قرار دادن اطلاعات صحیح به پزشکان توسط زائران خانه خدا قبل عزیمت و در طول سفر حج تمتع از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: در این سفر معنوی، استفاده از کفش مناسب به نحوی که هیچ‌گونه فشاری به پا وارد نکرده و سبب تغییر فرم طبیعی استخوان‌بندی پا و ستون فقرات نشود، از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.

مؤمنی اضافه کرد: برخی از حجاج به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند که برای کنترل آن داروهای تخصصی مصرف می‌کنند که باید برای مصرف حداقل 40 روز خود از آن دارو را در سفر همراه داشته باشند، چرا که همراه نداشتن داروهای اختصاصی به هر علت و عدم مصرف آن، موجب عود یا تشدید بیماری در طول سفر خواهد شد.

وی متذکر شد: زائرانی که از سمعک، عصا و سایر وسایل اختصاصی پزشکی و بهداشتی استفاده می‌کنند، باید آن را در سفر همراه داشته باشند و از آن‌ها مراقبت کنند، همچنین زائرانی که از عینک استفاده مى‌کنند، قبل از سفر باید از همراه داشتن یک عینک اضافی، اطمینان پیدا کنند.

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که زائران با سن بالای 80 سال، شاید در پیاده‌روی طولانی با مشکلاتی مواجه شوند، بهتر است از ویلچر استفاده کنند.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار