مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: کاهش شدید نزولات آسمانی و تغییرات جوی سبب کاهش حدود 60 درصدی منابع آب شهرستان شهرضا شده است.
کد خبر: ۶۲۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 13 July 2018

به گزارش تابناک : رضا باقری امروز با اشاره به منابع تأمین آب کشاورزی شهرستان شهرضا اظهار کرد: 112 رشته قنات، 20 دهنه چشمه و 408 حلقه چاه آب کشاورزی شهرستان شهرضا را تأمین می‌کنند.

وی افزود:کاهش شدید نزولات آسمانی و تغییرات جوی سبب شده منابع آب استحصالی شهرضا از 200 میلیون متر مکعب در سال در سال‌های گذشته به حدود 80 میلیون متر مکعب در سال کاهش یافته که حاکی از کاهش حدود 60 درصدی منابع آب شهرضا است و موجب شده کشاورزان این شهرستان به شدت با بحران خشک‌سالی درگیر و باغات شهرضا در معرض خشک شدن باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: این مدیریت در نظر دارد در راستای مقابله با آثار و خسارات خشک‌سالی و بحران شدید کم آبی و افزایش راندمان آبیاری نسبت به اجرای پروژه‌هایی در راستای مقابله با خشک‌سالی اقدام کند.

وی عنوان کرد: احداث کانال‌های آبیاری عمومی در روستاها و مزارع مهم شهرضا به میزان 75 کیلومتر و اعتبار مورد نیاز بالغ بر 100 میلیارد ریال که سبب جلوگیری از اتلاف حدود 30 درصد از منابع آب در مسیر انتقال می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: بازسازی 45 رشته از قنوات مهم و اولویت‌دار شهرضا با هزینه‌ای بالغ بر 80 میلیارد ریال سبب تداوم استحصال آب از آب‌های زیرزمینی بدون استفاده از انرژی و با حفظ تعادل آب‌های زیر زمینی با جریان طبیعی آب می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خو با اشاره به رتبه‌های بخش کشاورزی شهرستان شهرضا در سطح استان اصفهان، تصریح کرد: شهرضا با تولید 750 تن عسل در سال، از نظر کیفی در رتبه اول و از نظر کمی در رتبه سوم، با تولید 75 هزار تن شیر در سال رتبه سوم و با تولید 5 هزار و 100 تن گوشت قرمز در سال رتبه چهارم استان را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به این‌که شهرضا با تولید نشاء به میزان 120 میلیون اصله در سال به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید نشاء در کشور بوده و مقام اول استان را دارا است، اذعان داشت: شهرضا با تولید 23 هزار تن گوشت سفید در سال رتبه پنجم و تولید 25 هزار و 200 تن انار در سال رتبه چهارم و 7 هزار و 200 تن انگور در سال رتبه پنجم استان را دارا است.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار