مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به پرداخت حدود هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال گذشته، گفت: گزارشی از اقداماتی که بر اساس دریافت این مبلغ انجام داده اید را به مردم ارائه دهید.
کد خبر: ۶۲۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 13 July 2018

به گزارش تابناک : بهروز مهدلو ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان اظهار داشت: وظیفه خدمت به مودیان مالیاتی و حصول درامد برای دولت و شهرداران وظیفه اداره کل مالیات است‌.

وی با بیان اینکه ستاندن مالیات در زمان صدر اسلام نیز وجود داشته است، گفت: توجه به لزوم پرداخت مالیات به عنوان یک وظیفه فردی و اجتماعی دارای اهمیت است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه با توسعه و ترویج فرهنگ مالیات پرداخت مالیات در کشور نهادینه می‌شود، اظهار داشت: فرهنگ سازی هر مقوله‌ای دارای ابعاد مختلف است، موثر و کارساز بودن آن نیازمند مشارکت همگان است.

وی ادامه داد: کشورهای توسعه یافته به صورت نظام‌مند و قانونی توجه ویژه‌ای به موضوع مالیات دارند؛ افزایش سهم مالیات در بودجه‌های سال‌های اخیر نشان از توجه و نگاه ویژه مسئولان به موضوع مالیات دارد.

مهدلو تصریح کرد: سلامت اقتصادی کشور منوط به استقرار ساختار مالیاتی و هدفمند است؛ مالیات از پایه های مهم اقتصادی کشور به حساب می‌آید.

 راه خروج از اقتصاد نفتی توجه به درآمد مالیاتی است

وی توجه به درآمد پاک مالیاتی راه خروج از اقتصاد متکی به درآمد نفتی عنوان کرد و گفت: در جهان امروز بهترین شیوه و پاسخ به نیازهای منابع اقتصادی زیرساخت ها و اداره جامعه مالیات شناخته شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: مالیات به عنوان یک منبع پایدار برای شهرداری‌ها می‌تواند گره گشای فعالیت‌های آنان باشد؛ سهولت در خدمت رسانی و ارتقای خدمات شهری از جمله ثمرات پرداخت مالیات های اخذ شده به شهرداریها است.

وی با بیان اینکه مصرف کنندگان 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در هنگام خرید پرداخت می‌کنند، گفت: سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان از سهم سه درصد مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداریها و دهیاریهای سراسر استان پرداخت شد.

مهدلو خطاب به مدیران شهری و دهیاران گفت: گزارشی از اقداماتی که بر اساس دریافت این مبلغ انجام داده اند را به مردم ارائه دهند تا مردم در جریان هزینه‌کرد آنها و تشویق به پرداخت مالیات بشوند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار