نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جنوب استان کرمان نقاط حادثه‌خیز بسیار زیادی است گفت: برای رفع این نقاط حادثه‌خیز مهم چاره‌اندیشی سریع و اقدام لازم است.
کد خبر: ۶۲۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ 12 July 2018

احمد حمزه صبح امروز در جلسه کمیته اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل جنوب استان کرمان اظهارداشت: فاصله بین مناطق تولید‌کننده و مصرف‌کننده بسیار زیاد شده است.

وی با بیان اینکه هرچه بشر پیشرفت می‌کند نیاز به جاده‌های مواصلاتی بیشتر می‌شود گفت: از این جهت باید توجه به جاده‌های مواصلاتی نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سازمان‌ها، پایانه‌های بار و شرکت‌های حمل و نقل زمینی مزایایی دارند که آن را در حمل و نقل هوایی و دریایی نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه امکان خدمات‌رسانی در حمل و نقل جاده‌ای نسبت به حمل و نقل‌های دیگر بهتر است، اظهارداشت: نظام حمل و نقل جاده‌ای دو عیب اصلی دارد و از جمله آن تصادفات و آسیب‌رسانی به محیط زیست همانند سوخت که جدی‌ترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کند.

حمزه با اشاره به اینکه همه ما در بروز تصادفات نقش مهم و کلیدی داریم، افزود: در بحث کاهش حوادث رانندگی مهم‌ترین بحث، مباحث فرهنگی است که باید اول از خودمان شروع کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس نامحسوس توهین به شعور مردم است، عنوان کرد: وظیفه اصلی پلیس راهنمایی مردم است نه جریمه و باید در این حوزه با مردم مدارا کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب، رودبار‌جنوب و کهنوج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر رفتار ترافیکی ما بالای 50 درصد مشکل داشته باشد مشکل مردم نیست مشکل مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه در جنوب استان کرمان نقاط حادثه‌خیز بسیار زیادی است گفت: برای رفع این نقاط مهم چاره‌اندیشی سریع و اقدام لازم است.

تنها 18 دوربین دستی کنترل سرعت در جنوب کرمان وجود دارد‌

فرمانده قرارگاه پلیس‌راه جنوب استان کرمان نیز گفت: 18 دوربین دستی در جنوب کرمان وجود دارد که جوابگو این منطقه نیست.

‌دادمولا آبکار ‌اظهارداشت: قرارگاه پلیس‌راه جنوب استان کرمان در سال 91 از قرارگاه کرمان مستقل شده است.

وی با بیان اینکه امروز پنج پاسگاه پلیس در جنوب استان کرمان داریم، تصریح کرد: در جنوب استان نیاز به دو پاسگاه پلیس‌راه در شهرستان‌های عنبرآباد و منوجان داریم.

فرمانده قرارگاه پلیس‌راه جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه پاسگاه جیرفت به کهنوج نیازمند حمایت نمایندگان مجلس است افزود: مسیر جیرفت-بافت و جیرفت-کهنوج دوربین کنترل سرعت دارد و این دوربین‌ها در کاهش تصادفات نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه عملکرد دوربین‌های کنترل سرعت در جنوب کرمان و در مسیر باغ‌علیشیر به جیرفت و جیرفت به کهنوج بسیار خوب و در کاهش تصادفات اثرگذار بوده است بیان کرد: تنها 18 دوربین کنترل سرعت دستی در جنوب کرمان وجود دارد که جوابگوی منطقه نیست.

آبکار با بیان اینکه دوربین سبب افزایش توان پلیس در مسیرهای روستایی می‌شود بیان کرد: پلیس‌راه‌های ما در کانکس‌ها خدمات می‌دهند و از این رو پیگیر احداث ساختمان برای این مجموعه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه گرفتن زمین برای پاسگاه سخت است گفت: در سال جاری پاسگاه رودبار و فاریاب احداث می‌شوند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار