رئيس پليس فتای استان اصفهان از شناسايی و دستگيری فردی که در فضای مجای با انتشار اخبار کذب با موضوع فروش شارژ شگفت انگيز، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد.
کد خبر: ۶۲۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 12 July 2018

به گزارش تابناک : سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي بيان داشت: در پي شكايت شهروند اصفهاني مبني بر اينكه باخريد شارژ شگفت انگيز تلفن همراه مبلغ 8 ميليون ريال از حساب وي به صورت غير مجاز برداشت شده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

وي افزود: شاکي در اظهارات خود بيان داشت براي خريد کارت شارژ تلفن همراه، به يک سايت اينترنتي برخورد مي کند که اقدام به فروش کارت شارژ تلفن همراه با قيمتي استثنايي مي كند و پس از واريز مبلغ 200 هزار ريال از طريق درگاه بانکي متوجه مي شود علاوه بر اين که کارت شارژي دريافت نكرده است کل موجودي حساب او که 8 ميليون ريال بوده است نيز برداشت مي شود.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در بررسي هاي اوليه مشخص مي شود، درگاه بانکي که شاکي از طريق آن اقدام به واريز وجه كرده است، درگاهي جعلي بوده که اطلاعات حساب بانکي شاکي را به سرقت برده است، نهايتاً کارشناسان با اقدامات تخصصي و فني خود موفق به شناسايي فرد کلاهبردار مي شوند.

وي در پايان به كاربران فضاي مجازي هشدار داد: مجرمان سايبري به راحتي کاربران را براي ورود به اين درگاه هاي جعلي تشويق مي کنند، بنابراين کاربران با صفحاتي روبرو مي شوند که ادعا دارند شارژهاي شفگت انگيز و ارزان تلفن همراه مي فروشند و کاربر با خريد مبلغ مشخصي مي تواند به صورت نامحدود يک هفته يا يا ماه با تلفن همراه خود صحبت کرده و پيامک ارسال کنند.

سرهنگ مرتضوي ادامه داد: بيشتر اين لينک ها کاربران را به صفحات فيشينگ ارجاع مي دهد و کاربران در هنگام خريد به راحتي اطلاعات بانکي خود را در اختيار فيشرها قرار مي دهند.

رئیس پلیس فتای اصفهان درخصوص خريد شارژ تلفن همراه گفت: كاربران براي خريد شارژ تلفن همراه از هر کدام از اپراتورهاي تلفن همراه به سايت همان اپراتور و يا بانکي که در آن حساب دارند مراجعه کنند، همچنين يکي از راه هاي تشخيص سايت هاي فيشينگ بررسي قسمت URL سايت است كه کاربران بايد حتما دقت کنند در کنار آدرس سايت، عبارت https وجود داشته باشد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار