دبیر هیئت تنیس استان اصفهان گفت: مسابقات قهرمانی تنیس نوجوانان دختر کشور به مدت ۸ روز در ورزشگاه ۲۲ بهمن اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 12 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : فرشید زیدی : این مسابقات از روز جمعه و به مدت 8 روز در ورزشگاه 22 بهمن اصفهان برگزار می‌شود، اصفهان در این مسابقات 2 تیم دارد که متشکل از 8 تنیس باز اصفهانی است، این رقابت‌ها در 2 رده سنی 10 تا 12 سال و 12 تا 14 سل برگزار می‌شود.

وی افزود: استان اصفهان از نظر سخت افزاری پس از تهران در رده دوم قرار دارد، 100 زمین فعال تنیس در اصفهان است و در بیشتر مواقع میزبانی مسابقات بین المللی و همچنین مسابقات کشوری به اصفهان سپرده می‌شود، در اردیبهشت ماه میزبان مسابقات بین المللی جوانان بودیم که در مجموع 100 بازیکن از جمله 40 تنیس باز خارجی در آن شرکت کردند

دبیر هیئت تنیس استان اصفهان با اشاره به برگزاری جام رمضان با حضور ملی پوشان مطرح کشور خاطرنشان کرد: مسابقات تنیس جایزه بزرگ مردان را در مرداد ماه امسال برگزار می‌کنیم و میزبانی از مسابقات متعدد دیگری را نیز در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: محور اصلی برنامه‌های هیئت تنیس استان اصفهان از سال‌های گذشته تا کنون متمرکز بر رده‌های پایه بوده و در حال حاضر در همه رده‌های سنی بازیکن ملی‌پوش داریم، بازیکنان اصلی تیم ملی بزرگسالان اصفهانی هستند و شاهین خالدان جز 6 بازیکنی است که به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام می‌شود.

زیدی بیان کرد: افزایش ملی‌پوشان در همه رده‌های سنی به ویژه پایه از اولویت‌های هیئت تنیس استان اصفهان است، از سالیان گذشته تا امروز پیشرفت خوبی در داوری داشته‌ایم و 2 داور نشان سفید و داوران ملی فراوان و فعالی داریم.

وی در پاسخ به این سوال که رشته تنیس هزینه‌ای زیادی دارد، چه برنامه‌ای برای عمومی سازی این رشته دارید، گفت: سیاست هیئت این است که با جذب اسپانسر هزینه‌ ورزشکاران را هزینه تقبل کنیم تا تنیس را به مناطق محروم نیز ببریم چون همیشه استعدادهای خوبی از دل مناطق محروم معرفی شده‌اند.

دبیر هیئت تنیس استان اصفهان اظهار داشت: امثال تقی اکبری و منصور بهرامی که از تنیس بازان مشهور ایران هستند یا توپ جمع کن بوده‌اند یا پدارنشان در زمین‌های تنیس کارگری می‌کردند، در حال حاضر در اصفهان نیز بازیکنی با چنین شرایطی حضور دارد.

وی درباره افت استقبال از رشته‌ تنیس در فصول سرد سال و برنامه‌ها برای جلوگیری از این موضوع افزود: این مشکل وجود دارد اما در اصفهان به دلیل اینکه بارندگی زیادی در فصول سرد نداریم این مشکل کمرنگ‌تر است، البته 4 سالن سرپوشیده در اصفهان وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و امیدوارم در آینده تعداد زمین‌های سرپوشیده را نیز افزایش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار