مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: درچند سال اخیر به دنبال فعالیت مستمر اکیپ نشت یابی، هدررفت آب در استان اصفهان به حدود 16 درصد رسید در حالیکه این رقم در سال 86 بیش از 32 درصد بوده است.
کد خبر: ۶۲۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 11 July 2018
به گزارش تابناک اصفهان :  هاشم امینی در جریان بازدید مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب، با اشاره به ارتقای تجهیزات این تصفیه‌خانه، اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب اصفهان دارای 12 هواده است که درعملیات فاز دوم ارتقا تجهیزات این تصفیه خانه، 6 فقره هواده سطحی به عمقی تبدیل شد و از سال گذشته تاکنون اجرای عملیات فاز 3 در دستور کار قرار گرفت که به دنبال آن بقیه هواده‌ها از سطحی به عمقی تبدیل شدند.
 
وی ارتقا تجهیزات تصفیه‌خانه فاضلاب را بسیار موثر در راستای افزایش کیفیت پساپ خروجی برشمرد و افزود: در حال حاضر دبی ورودی و خروجی تصفیه خانه فاضلاب جنوب 1200 لیتر درثانیه است، درحالیکه با توجه به کاهش شدید منابع آبی، پساب تولیدی در تصفیه خانه‌ها می‌تواند جایگزین مناسبی برای رفع برخی از نیازهای آبی صنعت و فضای سبز شهری باشد.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار کرد: ارتقای تجهیزات تصفیه‌خانه فاضلاب نه تنها در کاهش آلاینده های زیست محیطی و کاهش بوی نامطبوع بسیار موثر است بلکه تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت پساب خروجی دارد که از لحاظ محیطی بسیار حائز اهمیت است.
 
وی افزود: درچند سال گذشته برخی از کنتورهای آب تا قبل از اینکه در اختیار مشترکان قرار بگیرند تست می‌شدند، اما در حال حاضر صد درصد کنتورها مورد تست قرار می گیرند.
 
امینی افزود: با توجه به مجهز بودن کارگاه تست کنتور آبفا استان اصفهان و نیز برخورداری از نیروهای متخصص، کارگاه تست کنتور آبفا اصفهان به عنوان کارگاه تست کنتور مرجع در کشور شناخته می شود بطوریکه هم اکنون برخی از استان‌های کشور کنتورهای خریداری شده خود را جهت تست به کارگاه تست کنتور آبفا استان اصفهان ارسال می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه تست لوازم کاهنده مصرف نیز در این کارگاه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: درچند سال گذشته با توجه به اینکه آبفا استان اصفهان مردم را ترغیب به استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف کرده، به این دلیل قبل از اینکه تجهیزات کاهنده مصرف در اختیار مردم قرار گیرد در این کارگاه استاندارد بودن و میزان کاهش مصرف آب این تجهیزات تست می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص فعالیت اکیپ نشت‌یابی، تصریح کرد: در قسمتی از کارگاه تست کنتور، کارشناسان بهره‌برداری با بهره‌گیری از تخصص و تجربه، اقدام به تشخیص نشتی در انشعابات و شبکه آب می‌کند به گونه‌ای که علاوه بر مهار حوادث در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مناطقی که هدررفت آب آنها بیش از اندازه باشد اقدام به شناسایی نشتی و سپس مهار آن می‌کنند.
 
وی افزود: درچند سال اخیر به دنبال فعالیت مستمر اکیپ نشت یابی، هدررفت آب در استان اصفهان به حدود 16 درصد رسید در حالیکه این رقم در سال 86 بیش از 32 درصد بوده است. 
 
گفتنی است؛ بازید مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تصفیه خانه فاضلاب جنوب اصفهان و کارگاه تست کنتور آب و فاضلاب استان اصفهان، شش فقره از هواده های عمقی وارد مدار بهره برداری شد. این پروژه درجهت کاهش آلاینده های زیست محیطی و ارتقا کیفی پساپ خروجی انجام گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار