کد خبر: ۶۲۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹ 11 July 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، در ساعت ۷ عصر امروز کلنگ پروژه ای خورد البته با غیبت معاون محترم امور عمرانی استانداری هرمزگان در راه فرعی روستای بلندو/سودرو ، به منظور بهسازی و روکش آسفالت آنجا ، جالب اینجا بود که در این مراسم آسیب دیدگان جاده ای نیز حضور داشتند ، افرادی که زخم این جاده به جان آنها خورده بود و قطع عضو شده بودند.

شاید این جاده دارد با تاخیر ۳۰ ساله کلنگ میخورند و معلوم هم نیست که در چه موعدی افتتاح شود ، اما این راه باریکه پنج متری همواره ماشین ها در آن باهم رو در رو می شوند با همدیگر یا به علت نداشتن خط کشی از محور خارج می‌گردند ، جان های بسیاری از روستاییان را به کام مرگ و نقص عضو تا قطع نخاع برده ، ۲۷ سال از عمر این روکش آسفالت پنج سانتی متری و ساخت این جاده می گذرد ، مسئولین و نماینده مجلس هم برای مصادره پروژه وکلیه امور به نام خودش درکنار مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای که متولی این امر است حضور یافتند ، کلنگ بهره‌برداری و عریض تر کردن جاده فعلی را زدند تا افزایش ایمنی سفر و کاهش خطرات این جاده روستایی را به دنبال داشته باشد.

خورشید سوزان بندرعباس , رنگ خط کشی این جاده دوئل پنج متری را دهه ها است ، که از بین برده و این کوچیک راه امروز که قراره تبدیل شود به یک مسیر 9 متری تا که بتواند پیشگیری کند از شاخ در شاخ شدن ماشین ها با یکدیگر و جوابگوی راه مسیر پشته ایسین -تازیان- شهرو- چاهو- گربند- بلندو -  سودرو باشد این 9قدم!!!!.

جاده ای که از سال 1373 تا الآن فاقد خط کشی می باشد و خروجی این دست جاده ها شده است: تلفات جانی، قطع نخاع،  قطع عضو که در طی یکماه دارد اتفاق می‌افتد و درهمین جاده «سودرو» پیچ های مرگباری هم وجود دارد (حدوداً پانزده تا) که مکانیسم آنها همچون چرخ گوشت است و انسان ها را در خود می پیچاند و اصلاح آنها نیازمند یک کار مهندسی شده است ، نه کارهایی که جدیداً رایج شده و اصطلاحاً به آن گربه کاری میگویند و بعد از اتمام پروژه تا سه سال کاملاً از بین برود. نکته مورد توجه اینجاست این پیچ ها از زمانی که راه شسته بوده تا به الان وجود دارند یعنی 37 سال اصلاح نشده اند .

اگر استاندار محترم یا نمایندگان مجلس در یکی از این روستاها زندگی می‌کردند حاضر بودند از همچنین راهی با این مشخصات تردد کنند و آیا 37 سال زمان می برد که این محورهای حادثه خیز اصلاح گردند.

تشکر ویژه را باید از آقای «عبدالرسول محمدی پور» کرد که نماینده پنج روستا است و با پیگیری های مکرر خود باعث شود تا راه چهل روستا به یکدیگر متصل گردد و امروز هم شاهد این باشیم کلنگ 38  کیلومتر شامل تعریض و اصلاح روسازی با اعتبار 27 میلیارد ریال بخورد.

 

انتهای پیام / حسن عباسی روزنامه‌نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار