شریعتمداری:
محمد شریعتمداری امروز (یکشنبه) در بازدید از مجتمع فولاد مبارکه، اظهار کرد: در مجتمع فولاد مبارکه و فعالیت های آن، مایلم به یکی دو نکته از صحبت های مدیرعامل تاکید کنم. فولاد مبارکه به صنعت «از سنگ تا رنگ» مشهور است و به اقتصاد ملی ایران خدمت موثری داشته است. مجموعه فولاد مبارکه در هفت استان فعالیت دارد و یکی از افدامات موثر این شرکت استفاده از توان داخلی برای پیشبرد اهداف است.
کد خبر: ۶۲۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ 10 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: امسال 240 واحد صنعتی کوچک را که دچار مشکل و در آستانه تعطیلی بودند احیا کردیم.محمد شریعتمداری امروز (یکشنبه) در بازدید از مجتمع فولاد مبارکه، اظهار کرد: در مجتمع فولاد مبارکه و فعالیت های آن، مایلم به یکی دو نکته از صحبت های مدیرعامل تاکید کنم.  فولاد مبارکه به صنعت «از سنگ تا رنگ» مشهور است و به اقتصاد ملی ایران خدمت موثری داشته است. مجموعه فولاد مبارکه در هفت استان فعالیت دارد و یکی از افدامات موثر این شرکت استفاده از توان داخلی برای پیشبرد اهداف است.

وی افزود: یکی از مهمترین کارهای شرکت در این مدت تلاش در استفاده از توان داخلی است. حدود 4 هزار شرکت در پایین دست و بالادست مشغول فعالیت، 2800 واحد صنعتی کوچک و بزرگ تجهیزات این واحد را پشتیبانی می کنند، تکنولوژی های روز را بومی سازی کرده و باعث شده آنچه در این مجموعه رقم می خورد به دست متخصصان و صنعتگران داخل کشور باشد.

شریعتمداری گفت: از 55 میلیون تن تولید فولاد کشور پیش بینی می شود برای سال 1404، سهم فولاد مبارکه 25 میلیون تن نباشد. امیدواریم همین روند حفظ شود. در فعالیت های اجتماعی، فولاد مبارکه حدود یک درصد تولید ناخالص ایران و 5 درصد سهم فولاد در صنعت کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالیت های اجتماعی هم نقش مهمی دارد. علی رغم کمبود آب و کاهش دریافت آب به یک هفتم و در عین حال افزایش ظرفیت تولید، این مجموعه تلاش دارد به مسائل آب منطقه هم توجه جدی کند. یکی از کارهای دیگر مجموعه دادن وام  به صورت اعلام نشده مثل یک وام 12 درصدی در اختیار واحدهای تولیدی است. سرانه مصرف فولاد در کشور 230 کیلوگرم است که امیدواریم با اجرای طرح های ساخت و ساز در کشور سرانه مصرف افزایش یافته و همه نیازهای داخل کشور را تامین کرده و به ظرفیت صادرات 15 میلیون تن برسیم.

شریعتمداری ادامه داد: هم اکنون حدود 9 میلیون تن صادرات صورت می گیرد. با افتتاح این پروژه سهم تولید فولاد به 34 میلیون تن می رسد که در سال 90، 23 میلیون تن بوده است و برای رسیدن به چشم انداز تولید 55 میلیون تن فولاد نیازمند سرمایه گذاری 8 میلیارد یوریی در زنجیره فولاد هستیم.

وی گفت: تامین نیازهای مربوط به زیرساخت های این بخش نیاز به سرمایه گذاری 6 میلیارد یورو در بخش ریل و 4 میلیارد در تامین برق دارد. طرح های توسعه را برای انتقال فولاد به مناطق آبی کشور باید همراه با آن زیربنا هم توسعه پیدا کند.

شریعتمداری گفت: همچنین در حوزه معدن امیدواریم خبرهای خوش از اکتشافات دقیق و ظرفیت های جدید سنگ آهن در کشور را اعلام کنیم تا از آینده صنعت فولاد کشور مطمئن باشیم. در سال 2017 درحالی که جهان 6 درصد رشد فولاد داشت در کشور 22 درصد رشد داشتیم. در همین 3 ماهه سال 97 هم 1 میلیون و 907 هزار تن محصولات به خارج از کشور صادر شده که رشد داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در تولید شمش و محصولات فولادی رشد 17 درصدی داشته ایم و در سایر محصولات فولادی هم 11 درصد رشد داشته ایم که نشان می دهد صنعت فولاد صنعت پویایی است و می تواند در جهت تولید و اشتغال قدم بردارد.

وی گفت:  صنعت فولاد یکی از نمونه های اقتصاد مقاومتی در کشور است. اگر تولید مازاد در بخشی بوده کنترل کرده و در بخش هایی که نیاز بوده رشد تولید داشته باشیم. در بخش های مختلف زنجیره فولاد ایجاد تعادل می کنیم و تنوع تولید در صنعت فولاد کشور روند رو به رشدی داشته باشد تا کشور در زمینه تنوع تولید محصولات فولاد و صادرات آن بیمه شود.

شریعتمداری گفت: خبرهای خوب را باید به مردم بدهیم که علی رغم همه تلاش های مخرب علیه نظام اسلامی سرداران بزرگ صنعت کشور و فعالان این عرصه اجازه نمی دهند به بدنه صنعت کشور آسیب جدی برسد. مجموعه های صنعتی مشکلات و نیازمندی هایی هم داشته اند و امسال 240 واحد صنعتی کوچک که دچار مشکل بودند و در آستانه تعطیلی بودند احیا کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: صنعت در مجموع به صورت پویا به مسیر خود ادامه می دهد و مخاطراتی که این روزها اقتصاد کشور را مورد هجمه قرار داده پشت سر می گذاریم. به مردم شریف ایران باید وعده داد همان طور که جوانان عزیز کشور جان خود را در راه نظام اسلامی فدا کردند در حوزه صنعت هم تا پای جان ایستاده ایم تا چراغ صنعت در کشور هر روز پرفروغ تر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار