سرپرست کتابخانه های استان اصفهان گفت: کتابخانه‌ ولی عصر اصفهان به کتاب‌های گویا مجهز شد.
کد خبر: ۶۲۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 10 July 2018

به گزارش تابناک : امیر هلاکویی در ارتباط با بروز کردن کتابخانه‌های استان اصفهان و نهاد کتابخانه‌ها مطابق با علاقه نسل جدید به کتاب‌های دیجیتال و صوتی اظهار داشت: موضوع کتاب های صوتی برای نهاد کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه رسمی متولی نسبت به سایت های غیر رسمی دارای موانعی از جمله حق تالیف مولف است.
وی افزود: در واقع انتشارات و مولف حاضر نیست کتابی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده را به کتاب صوتی تبدیل کند چراکه به راحتی قابل تکثیر به تعداد بی‌نهایت است و حق تلخ مولف به راحتی از میان می‌رود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های استان اصفهان با تاکید بر اینکه کتاب‌هایی که به شکل صوتی و گویا تبدیل می‌شود باید به لحاظ قانونی اخلاقی و شرعی حق تالیف مولف را رعایت کند، ابراز داشت: بر اساس باید حق تالیف کتاب خریداری شود که خود ایجاد محدودیت‌هایی می کند.

تجهیز کتابخانه‌ ولی عصر اصفهان به کتاب‌های گویا و دارای مجوزات قانونی

وی با اشاره به مجهز بودن کتابخانه‌ ولی عصر اصفهان به کتاب‌های گویایی که دارای مجوزات قانونی لازم است، اضافه کرد: با وجود محدودیت‌های یاد شده مجموعه روشن‌دلان ولی‌عصر (عج) اصفهان در سرتاسر کشور بی‌نظیر است به نوعی که دیگر سایت های رسمی و یا غیر رسمی نیز به اندازه این سایت در زمینه ایجاد کتاب های صوتی تنوع ندارند.

هلاکویی با تاکید بر اینکه این کتابخانه دارای اعضایی در سرتاسر کشور و استان است، بیان داشت: هر دستگاه، کتابخانه و یا فردی که تقاضای کتاب از این کتابخانه را به شکل قانونی داشته است به شکل رایگان این کتاب ها را در اختیار آنها قرار داده ایم چراکه اعتقاد داریم زکات علم نشر آن است.

ارسال پستی و رایگان کتاب های گویای کتابخانه ولی عصر به سرتاسر کشور

وی اضافه کرد: با توجه به قرارداد اداره کل کتابخانه ها با اداره پست اصفهان، کتاب‌های مورد نیاز بر روی سی دی رایت شده و از طریق پست در اختیار روشندلان در سرتاسر کشور قرار می گیرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های استان اصفهان تاکید کرد: نهاد کتابخانه های کشور مجهز به شبکه‌ای به نام شبکه کتابخوانان حرفه‌ای با آدرس Bookiha.ir با اعضای قابل توجهی از سرتاسر کشور بود که فعالیت آن برای مدتی متوقف شد.

فعالیت مجدد سایت Bookiha.ir

وی اضافه کرد: این موضوع در حال بررسی توسط نهاد کتابخانه هاست تا این سایت در قالبی با تجهیز به کتاب های صوتی و دیجیتال بروز رسانی و فعال شود.

 

 

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار