فرمانده انتظامی اصفهان گفت: پلیس آگاهی اصفهان برای شناسایی و دستگیری سریع مجرمان و کاهش فاصله کشف تا وقوع جرم با بهره‌گیری از متخصصان نخستین نرم‌افزار رفتارشناسی مجرمان را طراحی کرد.
کد خبر: ۶۲۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 08 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهار داشت: پلیس آگاهی استان اصفهان به‌ منظور شناسایی و دستگیری سریع مجرمان و کاهش فاصله کشف تا وقوع جرم با بهره‌گیری از متخصصان خود نخستین نرم‌افزار رفتارشناسی مجرمان را طراحی و راه‌اندازی کرد.

وی افزود: بر این اساس خصوصیات رفتاری و روانشناسی، میزان تحصیلات، اهلیت، نوع لهجه و هر ویژگی خاص که در متهمان است و می‌تواند به کشف جرم کمک کند در این نرم‌افزار ثبت می‌شود و زمانی که مال باخته یا بزه دیده‌ای به پلیس آگاهی مراجعه کرده و اطلاعاتی از جرم به وقوع پیوسته یا فرد مجرم به کارشناسان ما ارائه کند با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانیم متهمان را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی و نسبت به دستگیری آنها اقدام کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: علی‌رغم اینکه زمان زیادی از راه‌اندازی سامانه مذکور در پلیس آگاهی استان نمی‌گذرد اما توانسته‌ایم با استفاده از آن مجرمان را در سریع‌ترین زمان ممکن دستگیر کرده و همچنین یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی را کشف کنیم.

وی با بیان این که این نرم‌افزار مشابه خارجی ندارد و برای نخستین بار توسط کارشناسان پلیس آگاهی این فرماندهی طراحی‌ شده است، تاکید کرد: این نرم‌افزار قابلیت ارائه به پلیس آگاهی استان‌های کشور را دارد و آنها نیز می‌توانند در آینده از این نرم‌افزار برای پیشبرد مأموریت‌های خود استفاده کنند.

معصوم‌بیگی اذعان داشت: توصیه ما به شهروندان این است که اولاً مراکز اقتصادی و منازل خود را به سیستم پایش تصویری مجهز کنند تا اگر مورد سرقت قرار گرفتند بتوانیم با این نرم‌افزار سریع‌تر سارقان را شناسایی کنیم و همچنین اگر جرمی مانند سرقت اتفاق افتاد از دست زدن به صحنه جرم خودداری کنند تا کارآگاهان ما بتوانند آثار بیولوژیکی و انگشتان به‌جامانده از مجرمان را جمع‌آوری کرده و با استفاده از اطلاعاتی که در نرم‌افزار مذکور وجود دارد آنها را سریع دستگیر کنیم.

وی حرفه‌ای عمل کردن و تربیت کارشناسان خبره را همواره مورد تأکید پلیس اصفهان عنوان کرد و گفت: حمایت از طرح‌های تحقیقاتی در زمینه کشف علمی جرایم، بهره‌گیری از تجهیزات به‌روز و نوین از دیگر برنامه‌های این پلیس است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار