مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: میزان صرفه‌جویی مصرف آب در سال 96 نسبت به سال 95 کاهش بیش از 20 درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۶۲۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 08 July 2018

به گزارش تابناک : حسن امجدی با بیان این‌ که فرودگاه اصفهان در سال 96 نسبت به سال 95، حدود 4 میلیارد ریال در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده است، اظهار کرد: سال 96 در فرودگاه اصفهان 3 میلیارد و 922 میلیون و 673 هزار ریال در مصرف انرژی صرفه‌جویی شده است.

وی افزود: مدیریت مصرف انرژی بارها توسط مسؤولان نظام مورد تأکید بوده و در همین راستا کاهش مصرف انرژی در دستورکار اداره‌کل فرودگاه‌های استان اصفهان قرار گرفته است، به همین منظور برای تحقق این امر تلاش بسیاری انجام شده و اینک شاهد به ثمر رسیدن آن در این فرودگاه هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان در ادامه گفت: میزان صرفه‌جویی مصرف آب در سال 96 نسبت به سال 95 کاهش بیش از 20 درصدی را نشان می‌دهد و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است شامل تفکیک آب شرب از آبیاری فضای سبز، بهسازی شبکه اصلی آب شرب فرودگاه جهت جلوگیری از هدررفت آب و... می‌شود.

وی همچنین در خصوص صرفه‌جویی در سایر موارد مصرفی انرژی عنوان کرد: گاز مصرفی فرودگاه در سال 96 نسبت به سال 95 بیش از 17 درصد و مصرف برق با وجود توسعه اماکن بیش از یک درصد کاهش داشته و این امر در پی اقداماتی از جمله نصب آب‌گرمکن‌های خورشیدی، استفاده از پروژکتورهای LED، جایگزینی پنل‌های LED به جای چراغ‌های سقفی، تعویض کنتورهای برق قدیمی و تبدیل به کنتورهای هوشمند به منظور کاهش خطای اندازه‌گیری، استفاده از پنجره‌های دو جداره و... انجام شده است.

امجدی در پایان گفت: موضوع صرفه‌جویی و کاهش مصرف انرژی در سال 97 نیز ادامه داشته و این اقدام بهینه میسر نمی‌شد مگر با همت و همراهی تمامی پرسنل فرودگاه اصفهان که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار