مهم‌ترین مشکل هنرستان هنرهای زیبای شهرضا نداشتن مکانی مشخص است، به گونه‌ای که از بدو تأسیس تاکنون 8 مرتبه نقل مکان کرده است.
کد خبر: ۶۲۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 08 July 2018

به گزارش تابناک : چندی قبل به ابتکار کارشناسی فنی حرفه‌ای و کار و دانش اداره آموزش و پرورش و با همکاری کارکنان هنرستان زنده یاد محمدرضا کاظمی در مراسمی به مناسبت بیستمین سال تأسیس این هنرستان از خیر مدرسه‌ساز محمد حسین کاظمی قدردانی شد.

در این مراسم که بیشتر رؤسای هنرستان‌های شهرضا حضور داشتند از زحمات تمام مدیران این هنرستان در بیست سال گذشته قدردانی شد و لحظه‌هایی رقم خورد که سرشار از عشق و شور بود.

اگر نبود بینش والای محمدحسین کاظمی که به آموزش هنرجویان هنرستان اهمیت می‌دهد و دوست دارد تا هنرآموزان هنرستان نیز در جامعه سری میان سرها بلند کنند؛ آن شب شاهد حضور دکتر و مهندس امروز که زمانی محصل این هنرستان بوده‌اند، نبودیم.

تحصیل علاقه‌مندان به هنر در هنرستان هنرهای زیبای شهرضا

در این گزارش برای توجه بیشتر مسؤولان، خیران و مردم شهرضا نکاتی چند پیرامون وضعیت هنرستان هنرهای زیبای شهرضا بیان می‌شود. در چند سال اخیر با تدبیر کارشناسی فنی حرفه‌ای اداره آموزش و پرورش با رویکردی تازه به هنرستان‌ها اهمیت داده شده است که سبب تحولاتی سازنده و نتایجی چشم‌گیر در این زمینه شده است.

در کنار تمام این تحولات، هنرستان هنرهای زیبای شهرضا آهسته و آرام همچنان به فعالیت خود ادامه داده است. این هنرستان پس از هنرستان هنرهای زیبای شهر اصفهان سومین هنرستان هنری در استان است که از سال 71 در شهرضا به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا و پشتکار هنرپروران هنردوست شهرضا فعالیت می‌کند و تاکنون توانسته است زمینه تحصیل علاقه‌مندان به هنر در شهرضا را فراهم کند.

قبل از تأسیس هنرستان تعداد کمی از علاقه‌مندان به هنر و رشته‌های هنری، تمام سختی‌ها را به جان می‌خریدند و برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود مجبور بودند به اصفهان رفت و آمد و تحصیل کنند. تعداد کثیری علاقه و استعداد خود را قربانی کمبودها کردند و تعداد اندکی با خانواده به شهرهای دیگر رفتند تا به خواسته خود برسند.

هنرستانی مرتبه 8 بار نقل مکان

با تأسیس این هنرستان از مشکلات هنرجویان کم شد اما مشکل اساسی خود هنرستان لاینحل باقی ماند؛ مهم‌ترین مشکل این مرکز آموزشی نداشتن مکان مشخص است به گونه‌ای که از بدو تأسیس تاکنون 8 مرتبه نقل مکان کرده است و چند صباحی در گوشه‌ای رخت اقامت افکنده است.

چون هنرستان در ساختمان‌های متعلق به آموزش و پرورش فعالیت می‌کند با تغییر رئیس این نهاد و تغییر دیدگاه رئیس جدید مجبور به کوچ به نقطه‌ای دیگر شده است؛ در این سال‌ها بوده و هستند مسؤولان هنردوستی که نهایت همکاری را با هنرستان داشته‌اند و دارند اما آنچه بیش از همه مورد توجه باید قرار گیرد این است که تا کی این خانه بدوشی و بلاتکلیفی باید ادامه یابد؟

هنرستان هنرهای زیبا یکی از شاخصه‌های فرهنگی شهرضا

محمدعلی جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به هنرستان هنرهای زیبای شهرضا، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های فرهنگی این شهر دارا بودن هنرستان هنرهای زیبا است، این هنرستان به صورت کاملاً تخصصی در بخش هنر و تربیت هنرمند فعالیت می‌کند و در حدود 70 درصد از هنرجویان آن موفق به کسب رتبه در مسابقات استانی و کشوری شده‌اند.

وی افزود: در استان اصفهان فقط 3 هنرستان هنرهای زیبا فعال است که دو هنرستان در مرکز استان و دیگری در شهرضا است که 26 سال از فعالیت آن می‌گذرد و تاکنون هنرمندان توانمند بسیاری را به استان و کشور معرفی کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با بیان این‌که این هنرستان پس از 26 سال هنوز مکان ثابتی ندارد، خاطرنشان کرد: تأسیس انجمن‌های گرافیک و فیلم و عکس شهرستان توسط فارغ‌التحصیلان این هنرستان از جمله ثمرات این هنرستان در شهرستان شهرضا است.

وی با تأکید بر داشتن ساختمان مستقل برای هنرستان هنرهای زیبای شهرضا، تأکید کرد: در صورت ساخت هنرستان هنرهای زیبا بر اساس استانداردهای موجود می‌توانیم در پرورش علاقمندان به هنر در این شهرستان و شهرستان‌های همجوار موفقیت بیشتری کسب کنیم.

هنرستان هنرهای زیبا بدون مکان استقرار

آیا بعد از 26 سال زمان آن نرسیده است که باور کنیم دنیای هنر و تربیت هنرآموزانی توانمند می‌تواند پایه و اساس فرهنگ و هویت ملی-مذهبی ما را بیش از پیش مستحکم کند؟ آیا داشتن و بودن یک مرکز آموزشی فرهنگی در شهر زمینه‌ساز تعالی فکر و اندیشه نسل‌ها نخواهد بود؟

آیا باید مشکل هنرستان را استخوان لای زخم گذاشت و روزی که کار از کار گذشت فقط حسرت خورد؟ کجا هستند مردان مردی که این بار نیز پا در میدان گذاشته مشکلی از مشکلات شهر را به شکل اساسی حل کنند؟

مسؤولان فهیم، خیران بزرگواری که عاشقانه برای تربیت نسل‌ها دست و آستین بالا می‌زنید و هنردوستانی که ارزش معنوی و انسانی هنر را می شناسید برای ساخت یک هنرستان به نام هنرستان هنرهای زیبا تدبیری اساسی بیندیشید.

آنچه در تاریخ این شهر به عنوان اثر ماندگار از خدمت شما جاودان خواهد ماند این است که زمینه ساز شکوفایی استعدادهای هنری فرزندان این شهر نیز باشید.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار