رییس مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت و حساسیت گزینش طلاب به حوزه‌های علمیه،‌ گفت: گزینش طلاب صالح سلامت آینده حوزه علمیه را تضمین می‌کند .
کد خبر: ۶۲۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 07 July 2018

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «مجتبی فاضل» در نشست هم‌اندیشی اساتید مصاحبه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان یزد با اشاره به این‌که دین و دیانت آینده کشور به دست مصاحبه‌گران امروزه رغم می‌خورد، اظهار کرد: اگر نسبت به جذب و گزینش افراد در حوزه‌های علمیه توجه نشود در آینده هم مشکلاتی را ایجاد کند که بر عهده افراد مصاحبه‌گر است .

وی افزود: امروزه حساسیت‌های زیادی برای ورود به حوزه‌های علمیه وجود دارد که باید به‌خوبی این مسئله مدیریت شود .

رییس مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه با تأکید بر این‌که در جذب طلاب باید دقت نظر وجود داشته باشد، گفت: در حوزه‌های علمیه طرح‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف در جهت پیشرفت‌های علمی و پژوهشی انجام می‌گیرد که اگر بخواهیم به‌طور مثال در زمینه پرورش طلاب زبان‌دان فعالیت کنیم، باید طلبه‌ای جذب شود که توانایی انجام این کار را داشته باشد .

حجت الاسلام فاضل تصریح کرد: اگر نسبت به جذب طلاب توانمند حساسیت وجود نداشته باشد بدون شک در طرح‌های مختلف تحولی پیشرفتی نخواهیم داشت و با پس رفت روبه‌رو می‌شویم که این مسائل نیاز و توجه به جذب افراد شایسته در حوزه‌های علمیه را افزایش می‌دهد .

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که متأسفانه امروزه جمعیت جوان کشور به دلیل سیاست‌های نامناسب، در حال کاهش است که یک مشکل اساسی برای کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان‌ کرد: اقبال به حوزه علمیه به دلایل مختلف صورت می‌گیرد و عوامل متعددی دارد .

وی با بیان این‌که متناسب اهداف باید انگیزه‌ها را در انتخاب افراد برای ورود به حوزه‌های علمیه مشخص کنیم، گفت: در زمینه مصاحبه و گزینش افراد علاقه‌مند به حضور در حوزه‌های علمیه مسائل مختلفی را باید موردتوجه قرار داد که در آینده مشکلاتی را برای حوزه‌های علمیه ایجاد نکند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار