مظاهریان گفت: سرمایه‌گذاری در بازار‌های موازی سودآور موجب ایجاد رکود در بازار مسکن و در نتیجه افزایش قیمت مسکن می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 07 July 2018

به گزارش تابناک : حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  سازمان نظام مهندسی مجموعه‌ای با عمر ۲۳ سال است که در امر ساختمان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این سازمان هم‌اکنون برای یک دهه آینده تغییراتی را از درون تجربه می‌کند و نتیجه این اصلاحات زمینه‌ساز ارائه بهبود خدمات ساختمانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصلاحات نظام مهندسی هم‌اکنون در مرحله اجرایی شدن است، گفت: این اصلاحات در ۳ بخش از جمله حق انتخاب مهندس ناظر توسط مالک و کارفرما، کنترل و بازرسی ساختمان توسط شهرداری‌ها و اصلاحات در حوزه اداری و ساختمانی صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن در بازار، گفت:  تغییرات بازار مسکن در ایران کاملاً بومی است، مسائل داخلی کشور از جمله تغییرات قیمتی در بازار ارز، بورس و مسکن موجب افزایش قیمت در بخش مسکن شده است.

مظاهریان تصریح کرد: در سه ماهه پایانی سال گذشته نشانه‌های رونق در این بازار دیده شد بطوری که شاهد افزایش تعداد پروانه‌های ساختمانی، تعداد مبایعه‌نامه‌ها و قیمت مسکن بودیم.

وی تأکید کرد: باید برای ثبات قیمتی دربازار مسکن منتظر ثبات در بازار‌های موازی باشیم، زیرا این جهش قیمت ناشی از نابسامانی‌ در این بازارها بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: سرمایه‌گذاری در بازار‌های موازی سودآور موجب ایجاد رکود در بازار مسکن و در نتیجه افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار