رئیس اتحادیه مرغداری‌های تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: انباشت محصول در مرغداری‌های خراسان رضوی سبب شده که بخش زیادی از تولیدکنندگان تخم مرغ متضرر شوند.
کد خبر: ۶۲۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ 06 July 2018

به گزارش تابناک : محمد منتظمی اظهار داشت: استان خراسان رضوی جزو محدود استان‌هایی است که با وجود بیماری‌هایی که اخیرا برای طیور در کشور رخ داده امن باقی مانده و سلامت محصولاتش حفظ شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 240 واحد مرغداری تخم‌گذار در خراسان رضوی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: این تعداد خوشبختانه با تمام ظرفیت کار می‌کنند اما مشکل فروش برای آنها وجود داشته و با انباشت محصولات خود مواجه هستند.

رئیس اتحادیه مرغداری‌های تخمگذار خراسان رضوی ادامه داد: باید این را در نظر داشت که حداکثر زمان نگهداری تخم مرغ 2 ماه است و تولیدکننده نمی‌تواند بیش از این زمان محصولات خود را نگهداری کند و به همین علت بخش زیادی از  مرغدار ان هم اکنون متضرر هستند.

منتظمی بالا رفتن قیمت دان مرغ را مهم‌ترین علت افزایش قیمت تخم مرغ دانست و  افزود: با اینکه ما بارها تقاضا داده بودیم که  ارز برای واردات این محصولات به تشکل‌های و اتحادیه‌های مربوطه واگذار شود اما این اتفاق رخ نداده و واردات به صورت انحصاری انجام شده و در نتیجه مشکلاتی برای تولیدکنندگان به وجود می‌آید.

وی تأکید کرد: دولت باید ساز و کارهای حمایتی خود را به گونه‌ای تنظیم کند که با توجه به سرمایه‌گذاری‌های که تولیدکننده انجام می‌دهد سود حداقل 10 درصدی تولید محفوظ بماند در غیر این صورت تعداد زیادی از واحدها دیگر به فعالیت خود ادامه نمی‌دهند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار